OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en konsult till ett uppdrag somm produktägare med erfarenhet av Maximo till en kund i Göteborg.
Start: 01/11/2023
Slut: 30/04/2024
Omfattning: 50%
Arbete kommer i huvudsak utföras på kundens kontor i Göteborg.
Beskrivning av uppdraget:
- I teamet ingår fler medarbetare. Arbetet sker främst på kontoret i Göteborg, men arbete på distans kan förekomma.
- Arbeta operativt och arbetsleda teamet för Maximo för att nå uppsatta mål, aktiviteter och leveranser.
- Följa upp användningen och kundnöjdheten för att hålla en hög leveranskvalitet över tid.
- Ta fram en vision och strategi för Maximo, samt hålla i den löpande planeringen och utvecklingen av denna för att möta de behov verksamheten har.
- Löpande uppföljning på taktisk och strategisk nivå med leverantören.
- Samarbeta i relevanta delar nära verksamhetsledning, produktägare, IT-enheten och verksamheten för att fånga upp behov och utvecklingsmöjligheter.
- Omvärldsbevaka, hålla sig informerad och uppdaterad kring nya lösningar och tekniker inom området för att ständigt förbättra.
- Arbeta självständigt med budgetering och prognostisering samt uppföljning av utfall.
- Du driver, planerar och utvecklar vision och strategi för applikationen inom användningsområdet. Du säkerställer god användarnöjdhet hos såväl egna medarbetare som hos partners. Du leder det löpande förvaltningsarbetet i teamet och tillsammans med leverantören. Vi ser gärna att du har erfarenhet att ha arbetat agilt med Trafiknära utrustning ombord och i fält.
Skallkrav:
- Goda agila kunskaper
- Erfarenhet av IBM Maximo
- Erfarenhet av Trafiknära utrustning inom kollektivtrafik
Ansök senast den 1a Oktober med:
- Din tillgänglighet.
- Uppdaterat CV i word-format.
- Önskat arvode.