OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 11 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Produktägare. Du kommer inom integrationsområdet att jobba brett: dels med prioritering och förvaltningsfrågor för integrationsplattformarna, där du har kontakt med intressenter angående beställningar och leveranser till olika initiativ inom organisationen.
Dels ska du också kunna driva och koordinera integrationsområdets egna initiativ, exempelvis migrering av informationsflöden från extern produkt till en av ICC:s integrationsförmågor.
Som produktägare är du ansvarig samt driver delar av eller hela integrationsområdet, och du samarbetar med intressenter för hela kedjan; från vision till stories på teamets tavla till driftsättning samt förvaltning.
Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet.
I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete. I ditt jobb supporterar du techlead(s) med prioriteringar och stöttar i kommunikationen med intressenter.
Som en naturlig del i arbetet hanterar du budget för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling. I arbetet får du bland annat stöttning av sektionens controller.
I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleexamen eller högre inom teknik/IT
- Certifierad inom något av följande områden: Produktägare, Scrum master eller SAFe
- Minst 5 års erfarenhet av att leda team i roll som projektledare eller produktägare.
- Erfarenhet från minst 1 uppdrag av att jobba som Produktägare med fler än 2 team i samma leverans.
- Erfarenhet av att ha varit ansvarig för minst en produkt och minst en gång tagit fram en agil produkts vision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare)
- Erfarenhet från minst 1 uppdrag att ha arbetat med affärsutveckling och konceptualisering inom integration
- Minst 5 års erfarenhet av budgetarbete
- Minst 3 års erfarenhet av kontraktsupphandlingar inom offentlig verksamhet
- Minst 3 års erfarenhet från arbete i en förvaltning eller myndighet
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 1 år erfarenhet som Produktägare inom Integrationssystem och plattformar
- Minst 5 års erfarenhet av att leda team i rollen som chef
Önskemål om personliga egenskaper:
- Vara van att jobba med osäkerhet, många intressenter och viljor samt att tydliggöra krav till reella produktplaner
- Förstå och ha erfarenheten av komplexiteten av att jobba inom offentlig förvaltning
- Ha förmågan att ansvara och förvalta avtal inom integrationsområdet
- Hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar/team.
- Verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.
- God förmåga att, på ett proaktivt sätt, strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.
- Vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.
- God förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström