OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett expansivt företag med hjärta och teamet i fokus? Är du en engagerad och naturlig ledare som vill ta ägarskap över produkten Mspecs? Vill du arbeta på ett företag med en kultur som präglas av gemenskap, engagemang och snabba beslutsvägar? Missa inte chansen att söka tjänsten som Produktägare till fastighetsmäklarsystemet Mspecs?
Arbetsbeskrivning
Mspecs befinner sig i en händelserik tillväxtfas där du som Produktägare kommer att utgöra en nyckelroll i organisationens expansion. Du kommer ansvara för att driva produkten framåt och se till att Mspecs genererar värde för Sveriges fastighetsmäklare. Du kommer att få sätta din prägel på tjänsten och din vision kommer att ha en stor påverkan på hela Mspecs framtid. Genom omvärldsbevakning och insyn i fastighetsmäklares vardag kommer du att kunna avgöra vilken väg framåt som är rätt.
Du samarbetar nära utvecklingsansvarig och andra interna intressenter för att uppnå de bästa tekniska lösningarna och leverera kvalité till användarna. Tillsammans med utvecklingsansvarig ansvarar ni för sprintplanering samt prioritering, planering och beslutsfattning inför kommande releaser. På Mspecs arbetar de med ärendehanteringssystemet Jira. Vidare samarbetar du med support där det föds idéer på utveckling via användarna där du som produktägare tar vid och prioriterar förslagen. Tillsammans med kundansvarig kommer ni att träffa några av Mspecs kunder.
Mspecs kontor är beläget i Solna, Stockholm. Din placeringsort är flexibel och sker enligt överenskommelse.
Din profil
Du är en kommunikativ ledare som är van vid att fatta beslut samt produktleda enligt agila metoder. Som person är du strukturerad och har ett ödmjukt förhållningssätt i samarbetet med dina kollegor.
Vi tror att du har erfarenhet från fastighetsmäklarbranschen i någon form alternativt erfarenhet som produktägare/projektledare/kravställare inom techbranschen. Vidare har du relevant akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Om fastighetsmäklarsystemet Mspecs
Mspecs startades den 5 februari 2013 av Mäklarsamfundet System i Sverige AB som är ett helägt dotterbolag inom koncernen Mäklarsamfundet, för att förverkliga affärsidén att skapa, förvalta och vidareutveckla ett mäklarsystem för hela Sveriges fastighetsmäklarkår.
Bolagets målsättning är att gå hand i hand med den tekniska utvecklingen och ha ett tätt samarbete med nya och befintliga aktörer inom fastighetsmäklarbranschen. Oavsett teknisk lösning kommer fokus alltid riktas mot att skapa mervärde för Sveriges fastighetsmäklare i allmänhet och Mspecs användare i synnerhet. Bolaget har som huvudsaklig uppgift att utveckla och tillhandahålla ett mäklarsystem i form av ett webbaserat verksamhetssystem för alla Sveriges fastighetsmäklare. Mspecs är ett väsentligt verktyg för att en fastighetsmäklare på ett tryggt och effektivt sätt ska kunna utföra sitt uppdrag. På Mspecs värnar de om sina anställda och erbjuder bland annat förmånliga pensionslösningar, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Mspecs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Mspecs. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Paula Skoglund; paula.skoglund@se.experis.com eller Susanne Alderling; susanne.alderling@se.experis.com.
Urval och intervjuer sker löpande, dock ej under semesterveckorna 29-32. Varmt välkommen med din ansökan senast 31 augusti!