OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Vi är mitt i en spännande förändring där vi gått från en traditionell systemförvaltningsorganisation till produktområden där utvecklingsbehov samt förvaltning vävs samman och arbetet utförs i agila team. Den verksamhet som systemen stödjer har höga krav på informationssäkerhet och kvalitet, vilket gör arbetet extra utmanande.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• leda och följa upp förvaltnings och utvecklingsarbetet för våra system
• fånga upp, beskriva och prioritera verksamhetens behov mot våra system i allt från strategiska till operativa planer
• verka i ett nära samarbete med våra interna uppdragsgivare på andra avdelningar inom Transportstyrelsen
• omsätta våra planer i budget, resurs och kompetensbehov
• samarbeta agilt mycket nära IT-avdelningen och vara länken mellan verksamhet och IT.
Du måste ha
• högskole-eller universitetsutbildning inom systemvetenskap eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
• erfarenhet av att leda systemförvaltningsarbete
• erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling i komplexa organisationer i offentlig verksamhet
• mycket god förmåga att utrycka dig i svenska, i tal och skrift
• god förmåga att utrycka dig i engelska, i tal och skrift
• svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av att ha arbetat med processer kring personuppgiftshantering
• erfarenhet av agilt arbete
• erfarenhet av samverkan med interna och externa parter
• erfarenhet av att arbeta med kravställning på myndighet
• erfarenhet av Transportstyrelsens systemmiljö
• kunskap inom modeller för systemförvaltning.
Vi vill att du
• är självgående; tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv sitt angreppssätt och driver dina processer vidare
• är samarbetsorienterad; anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet samt kan samordna grupper
• har en god kommunikationsförmåga; lyhörd, tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån sammanhang
• är relationsskapande; ödmjuk, tar aktivt initiativ i sociala sammanhang för att skapa nya relationer och bra arbetsklimat
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse.Vi tillämpar normalt provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Gabriella Altunkaynak, 010 – 495 76 86, gabriella.altunkaynak@transportstyrelsen.se.
Saco, Astrid Edlund och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771 - 503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-4457. Vi behöver din ansökan senast den 30 maj. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Kort om avdelning Fordonsinformation
Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.
Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.