OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och leda vår framgångsrika satsning inom det programmatiska området på Bonnier News? Som ansvarig för solutions management får du en central roll där du formar och driver våra programmatiska plattformar och strategier, både internt och externt. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka hela Bonnier News affär, samtidigt som du arbetar i en dynamisk och framåtriktad miljö.
Om oss
Rollen ligger inom Commercial som rymmer våra två affärsben, Läsaraffären och Annons. Vi arbetar korsfunktionellt med tech/utveckling och med våra andra domäner. Rollen tillhör teamet som heter Annonsutveckling och är ett av tre team som ryms i Annonsplattformen. Vi skapar rätt tekniska förutsättningar för att leverera vår annonsaffär. Med CRM och ad tech- och programmatisk struktur säkerställer vi att flödet fungerar genom stabila system och ett ekosystem som tillhandahåller de fördelar vi behöver som den största publicistiska aktören på den nordiska marknaden. Vi samlar förmågor och system för att stötta annonsaffären på Bonnier News genom att affärsutveckla med affärvärde i centrum och är första anhalten vid synergier i våra förvärv.
Om rollen
I rollen som ansvarig för våra programmatiska plattformar och produkter är du nyckelpersonen för att driva och utveckla Bonnier News affär inom det programmatiska området, både internt och externt. Din främsta uppgift är att leda och forma vår strategi samt planera och implementera vår roadmap. Som ansvarig för solutions management har du ett övergripande ansvar för att hantera våra SSP-plattformar (Sell-Side Platforms), partnerskap, val av leverantörer och tekniska lösningar, samt att utföra kontinuerlig marknadsanalys. En viktig del av ditt arbete är att upprätthålla regelbunden kommunikation och samarbete med våra partners och SSP-leverantörer. Dessutom kommer du att vara involverad i den kreativa utvecklingen av våra produkter. Du arbetar också nära vårt programmatiska säljteam där prognoser och rapportering är en naturlig del för att möta budget.
Dina främsta arbetsuppgifterna är:
-
Ansvara för våra SSPer
-
Jobbar tätt ihop med vår Tech-avdelning med exempelvis implementationer
-
Ansvara för vår programmatiska tech-stack
-
Kommersiell förmåga och affärsmässighet i stöttning gentemot sälj
-
Genom kreativa idéer och arbete, säkerställa att organisationen alltid ligger i framkant
-
Bevaka tekniska säljplattformar på marknaden
-
Ansvara för att alla SSPer har information om nyheter hos oss och förståelse för våra produkter
-
Ta fram underlag (rapporteringsdata i form av rapporter) som sedan används som beslutsunderlag
Vem är du?
Vi ser att du är en analytisk person som har en naturlig fallenhet för att lära dig nya system. Du drivs av utmaningar och tar ansvar för dina uppgifter. Att arbeta med tekniska projekt är något du trivs med, och du är inte rädd för att djupdyka i komplexa siffror och analyser för att hitta lösningar. Du har förmågan att självständigt ta initiativ och är snabbrörlig när det kommer till att anpassa dig till förändringar och nya situationer. Dessutom är du en kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med andra och förmedla komplex information på ett begripligt sätt.
Kvalifikationer:
-
Minst 2 års erfarenhet inom programmatic från publicist-, sälj- eller techbolag
-
Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, utveckling eller motsvarande
-
Förståelse för marknadsutveckling och erfarenhet av media
-
Teknisk förståelse samt förmågan att lätt se flöden
-
Har tidigare jobbat operativt med olika system, tex Adform och Google ADX eller DV360
Övrig information
Tjänsten är ett vikariat på 11 månader.
Du kommer att tillhöra Annonsutveckling i Ekosystemsdomänen. Du rapporterar till Diana Feldreich och tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.
Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!
Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.
Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.
Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.
Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.
Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!