Produktägare Retail

Produktägare Retail

Arbetsbeskrivning

På Svenska Spel säljer vi våra spel via våra 5000 ombud som finns över hela Sverige. För att stödja dem i att nå sina försäljningsmål och säkerställa att våra ombud har rätt information om produkter, kampanjer och tävlingar m.m jobbar vi för att ta fram en ny Ombudsportal. Portalen är en av många satsningar inom Retail för att utveckla våra relationer till ombuden och vi ser detta som en viktig kanal för att fortsätta vårt arbete med att ta Retail in i framtiden. Nu söker vi efter vår Produktägare som kommer ansvara för Ombudsportalen. Visst låter det spännande? Läs mer och ansök nedan!

Vad kommer du att göra?

Som Produktägare hos oss är du alltid med i ett tidigt stadie av att identifiera och analysera krav för våra framtida satsningar, så med andra ord kan man säga att rollen är en mix av Produktägare och kravanalytiker. Självklart tillsammans med ett helt gäng av engagerade kollegor.

Här får du chansen att vara med och ta fram det optimala säljstödsverktyget åt våra ombud. Portalen är alltså under utveckling. Därför kommer en del av rollen handla om att vara med och bygga upp och utveckla portalen där vi ser att din erfarenhet är en viktig komponent för att utveckla den produkt vi idag saknar.

När portalen är lanserad är det du som kommer leda både det operativa- och strategiska arbetet kopplat till Ombudsportalen. Du behöver alltså kunna förstå vad som driver försäljning och omsätta det i roadmap och utvecklingsinitiativ. Det innebär även att du kommer ansvara för att upprätthålla en prioriterad backlog, ha kontakt med våra beställare samt bidra med egna initiativ till nya affärsutvecklingsuppdrag. Du blir mellanhanden mellan våra ombud, IT, våra affärsområden & kollegor inom Retail.

Självklart kommer du inte göra allt arbete själv, i rollen kommer du ha tät dialog med många team och personer inom Svenska Spel. Förutom IT kommer du bland annat samarbeta med vårt kommunikationsteam som kommer ansvara och utveckla alla texter och information i portalen. Utöver det kommer du också samarbeta med Kund- och Partnerservice och våra Distriktansvariga som dagligen är ute och träffar våra ombud.

Är du den som kommer att göra det?

Det är förmodligen dig vi söker om du känner igen dig som driven, organiserad, uthållig och att du mer än gärna är den person som drar aktiviteter hela vägen in i mål. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som Produktägare med liknande produkter och brinner för att stödja försäljning. Din erfarenhet gör att du känner dig trygg i arbetsuppgifterna och du trivs med att arbeta självgående och driver ditt eget arbete framåt. Du är resultatorienterad, har lätt för att prioritera och även kommunicera dina vägval.

Vi tror att du ser detta som en spännande utmaning att få vara med från start och bygga upp något nytt och sätta din egen prägel på arbetet. Du har en långsiktighet i ditt arbete och du trivs i en miljö som bygger på innovation och nybyggaranda. Du har lätt för att skapa motivation hos dina kollegor och inspirera andra att uppnå och överträffa sina mål.

Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet som produktägare. Du har stor vana av att arbeta med projektledning och verkssamhetskrav för systemutveckling och samarbete med IT. Har du erfarenhet av att jobba med säljstödjande verktyg i ett kommersiellt perspektiv är det väldigt meriterande. Tror inte att vi behöver nämna att du ska ha erfarenhet av agila arbetssätt, inkl arbeta tätt med servicedesign och UX. I rollen behöver du även ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Om Retail

På Retail ansvarar vi för Svenska Spels fler än 5000 ombud och partners. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk försäljning av våra spel inom sport- och turspel.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.

Vi gör urval löpande så du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Camara, annika.camara@svenskaspel.se.

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se.

LI-HYBRID

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024