OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom BHG Group. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår populära destinationer, bl. a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot. BHG Group är en dynamisk och snabbt växande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Koncernen växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.
Nu ger vi dig möjlighet att få vara med i ett expansivt bolag och chansen att få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med kompetenta kollegor. Home Furnishing Nordic AB är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna.
Ta chansen att bli en del av Sveriges främsta e-handlare!
Om tjänsten
Som produktägare inom Supply Chain ska du samla in och definiera behoven av funktioner och processer för att möta kraven från bolaget. Du har ansvar över filtrering och prioritering av organisationens önskemål och se till att projekt och initiativ möter bolagets strategiska mål och levereras i tid.
Du som produktägare står även för visionen - som vet vart produkten är på väg, hur den kommer se ut i framtiden och varför den ska se ut precis så. Du är den primära kontaktpersonen med vårt utvecklingsteam i Ukraina inom området sortimentexpansion och mot verksamheten.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att utveckla vidare vårt egenutvecklade orderhanteringssystem, inköpssystem, EDI kopplingar samt ett flertal integrationer mot externa WMS-system samt vårt affärssystem Microsoft Dynamics NAV.
Du kommer ingå i företagets IT-avdelning med ett team av produktägare som tillsammans skall forma vägen framåt och rapporterar till vår CTO.
Om dig
Du har …
- Produktägarerfarenhet av mjukvaruprodukter.
- Förståelse för utvecklingsprocesser inom webbaserade mjukvaruprodukter
- Erfarenhet av komplexa sälj- och inköpsflöden
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift.
- Djup förståelse av affärssystem, gärna Microsoft Dynamics NAV/Business Central.
- Erfarenhet att rita upp processer och flödesscheman i t.ex Lucid Charts eller Visio.
Som person är du en ödmjuk ledare med en "allt är möjligt"-inställning, som är duktig på att planera, prioritera, genomföra och följa upp tillsammans med berörda parter. Vidare har du ett starkt driv och tror på samarbete, transparens och att kommunikation och relationer är nyckeln till framgång
Vi erbjuder:
Ett självständigt, spännande och utvecklande arbete hos Nordens största och snabbast växande e-handelsaktör inom heminredning. För rätt person finns det mycket goda möjligheter att utvecklas inom organisationen.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Ansökan med CV och personligt brev skickas in via länken. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan
Om BHG Group:
BHG Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. BHG Group omsatte knappt 9 miljarder kronor 2020, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Läs mer på www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Sjöberg
camilla.bjornlund@trademax.se
Agnes Dättermark