OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Snabbgross
Snabbgross är en del av Axfoodkoncernen och är koncernens restauranggrossist med en kundbas inom fast food, café och övrig företagsmarknad. Under flera decennier har Snabbgross brunnit för delad glädje för bra mat, till bästa pris. De strävar efter att bidra till stolthet bland Sveriges många restaurangkök genom att vara tillgängliga med prisvärda råvaror, varje dag. De har 29 butiker som sprider sig från Luleå i norr till Malmö i söder, med cirka 450 medarbetare, som även når ut till stora delar av landet med e-handeln. Detta gör Snabbgross till en av Sveriges ledande restauranggrossister. Under 2020 öppnade också Snabbgross ett helt nytt medlemsbaserat butikskoncept med namnet Snabbgross Club, där även privatkunder kan handla. I dagsläget finns tre Snabbgross Club-butiker. Inom Axfoodkoncernen ingår bland annat Willys, Hemköp, Apohem, Middagsfrid och Dagab – ett av de största företagen inom svensk dagligvaruhandel. Det finns stora möjligheter att växa och utvecklas.
Axfood Snabbgross AB söker en Produktägare Kundprogram som vill vara med på resan att utveckla det nyligen lanserade kundprogrammet och driva Snabbgross digitala utveckling framåt. Som Produktägare Kundprogram rapporterar du till Marknad- och E-handelschef och tillhör ett team om sju personer på marknadsavdelningen. Avdelningen är en del av Snabbgross supportkontor, som består av ca 35 personer.
Din roll som Produktägare Kundprogram
I rollen som Produktägare Kundprogram ansvarar du för och driver utvecklingen i system för CRM och Salesforce Marketing Cloud där Snabbgross samlar sin kunddata och genomför sina marknadsutskick. Dina primära ansvarsområden är att ansvara för road map och backlog som är under kontinuerlig utveckling för förbättring av kundupplevelse och processer. I rollen ingår att testa samt utvärdera funktionaliteten i verktygen. Du hanterar kravställning mot våra utvecklare, genomför analyser som bidrar till förbättringar för Snabbgross affär.
Du kommer både att initiera egna krav och samla in krav samt koordinera dessa med verksamheten. Vidare hanterar du även analys av kunddata, där fokus är att identifiera och säkerställa effekten av försäljning samt lönsamhet. Av resultatet skapar du sedan förslag till modeller som både optimerar flödet, effektiviserar interna processer och som bidrar till ökat engagemang bland våra kunder. Du har en central roll gentemot team och funktioner på IT, både vad gäller möten, kravställning och workshops. Du kommer också agera projektledare i att driva krav, både i små och större projekt. Vidare arbetar nära ihop med dina kollegor på marknadsavdelningen och har en central roll i att stötta våra butiker med support och vägledning.
Dina kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom data och systemvetenskap, digital marknadsföring eller relevant område
1–3 års erfarenhet i en liknande roll.
Goda kunskaper inom datadriven marknadsföring och god förmåga inom segmentering samt att du besitter teknisk förståelse.
Vana av att jobba agilt och med sprintplanering
Erfarenhet att arbeta mellan affär och IT och har vana vid att agera kravställare mot utvecklingsteam.
Kunskap i CRM och Marketing Automation-verktyg. Erfarenhet av Siebel CRM och inom Salesforce Marketing Cloud är meriterande.
Flytande engelska både i tal och skrift
För att lyckas och trivas i rollen bör du vara som är strukturerad, ordningsam, effektiv och prestigelös som person. Du är van vid att hålla ett högt tempo där du på ett naturligt sätt prioriterar i ditt arbete och i olika projekt samt förbättringsåtgärder. Du besitter en analytisk förmåga och är van vid att ta beslut baserat på data för att nå maximal effekt i ditt arbete. Vidare har du förmåga att ta ägandeskap för både din och ditt ansvarsområdes utveckling och trivs att arbeta självgående. Utöver att arbeta självständigt, är det av stor vikt att du trivs med att arbeta i grupp. Detta då rollen innefattar samarbete med många kontaktytor både inom teamet, med IT, utvecklare, våra butiksmedarbetare och övriga avdelningar på vårt supportkontor.
Vad Axfood Snabbgross erbjuder dig
På Snabbgross blir du en viktig del i deras resa mot att bli Sveriges ledande restauranggrossist. Snabbgross är ett framgångsrikt företag inom en växande marknad. Du möts av en gemenskap och en kultur byggd på starka kärnvärden, där företaget månar om styrkan i att arbeta tillsammans. Varje medarbetare är viktig och mångfald bland medarbetarna är centralt. I rollen erbjuds du ett roligt och varierande arbete i en del av en stor koncern där det finns stora utvecklingsmöjligheter.Övrigt
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Produktägare till Axfood Snabbgross intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!