Produktägare till BÄR

Produktägare till BÄR

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen är en myndighet i förändring.

Vi har ett starkt fokus på digitalisering och modernisering och våra digitala tjänster används dagligen av 100 000-tals användare och kunder. När det gäller digital transformation ligger vi i framkant och har kommit längre än många andra i användandet av AI-teknik, machine learning och robotisering.

Vi ser digitalisering, införande av nya arbetssätt och nya strategiska plattformar som en möjliggörare. Vi har valt Pega som en strategisk plattform i vår digitala transformation samtidigt som vi avvecklar vårt legacy. Vi arbetar agilt, behovsdrivet och håller på att införa ett SAFe inspirerat arbetssätt.

Vi på Enheten Digitala Beslut Ärenden ansvarar för den digitala transformationen av ”Min kund till kundens ärende” genom ny teknik, agil utveckling och att snabbt få ut rätt värde i våra nya tekniska plattformar, så driver vi förflyttningen.

Sektionen Utveckling Digitala Ärenden ansvarar för utveckling och drift av flera beslutsprocesser i BÄR i Af Beslutstöd.

Beskrivning av tjänsten
Produktägarna hos oss arbetar nära våra användare och har god förståelse för vilka prioriteringar som behöver göras för att balansera IT, kund- och verksamhetsnytta. Produktägaren arbetar i nära samarbete med produktansvariga runt inriktning och prioriteringar. Arbetet innebär många interna och externa kontaktytor, bland annat med olika IT- och verksamhetsspecialister.

Just nu utvecklar teamet bland annat beslutsärendet Lönebidrag och Etablerinsjobb. Du kommer att ansvara för ett kompetent team med System Architect, Business Architect,  UX-designer, testare och Scrum master.

Om dig

Som person är du genuint intresserad av att skapa användarvänliga tjänster som skapar både kund- och verksamhetsnytta. Du har ett brinnande intresse för utvecklingen inom IT, samt följer trender inom ditt område.

Du är nyfiken, strukturerad och har förmåga att prioritera och fatta beslut. Du trivs med att entusiasmera andra, förändringsleda och visa på möjligheter med digitala lösningar. Du är analytisk, har kreativ höjd och kan arbeta med hög självständighet.

Grundläggande kvalifikationer
- Högskoleutbildning om lägst 180hp/120p, eller arbetslivserfarenhet som motsvarar utbildning.
- Erfarenhet av arbete i rollen som produktägare (Product Owner) eller liknande roll.

Övriga meriter för tjänsten
- Arbetar/arbetat på Arbetsförmedlingen
- Certifierad produktägare
- Erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta
- Utbildning och erfarenhet av Service design och/eller UX
- Högskoleexamen inom systemvetenskap, användbarhet/UX eller kognitionsvetenskap 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort är huvudkontoret i Solna.

Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete samt får en möjlighet till bra balans mellan arbete och familjeliv.

Du har möjlighet att jobba upp till 49% på distans. Vi satsar på dig som anställd och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, lärandetimme, föräldralön, förmånliga semesteravtal, flextid, som ett exempel ur det statliga erbjudandet.

Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-10.

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen, VO IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024