Produktägare till bolåneavdelning på bank!

Produktägare till bolåneavdelning på bank!

Arbetsbeskrivning

En av Sveriges stora banker söker dig som vill vara med och skapa Sveriges bästa användarupplevelse. Som produktägare får du en nyckelroll att driva teamet framåt och jobba med bankens kärnprodukt - bolån! Om du vill tillhöra ett fantastiskt team och arbeta med schyssta bolån är det här jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN
Som produktägare kommer du att arbeta som länken mellan verksamheten och utvecklarteamet, och du har en viktig roll i att motivera och driva dina kollegor i teamet. Du kommer att tillhöra teamet "Ta lån", där du är ansvarig för kundens upplevelse av processen att ansöka om lån. Du kommer att arbeta i ett agilt team, där du står för kundens perspektiv och bidrar med framåtanda och inspiration till ditt team.

Du erbjuds


* En stabil och väletablerad arbetsplats med mycket goda förmåner
* Goda möjligheter att utvecklas internt
* Ett öppet klimat med god personalpolitik


ARBETSUPPGIFTER
Som produktägare kommer du att arbeta som länk mellan kunden och utvecklingsteamet. Du har en viktig och bred roll med flera ansvarsområden. Du har ett ansvar i att förenkla arbetet för kundtjänst, bidra med kundens perspektiv, utveckla nya idéer som kan öka kundernas upplevelse, utvärdera nya inslag samt motivera och driva teamet framåt. Du kommer att vara ansvarig för teamets backlog och även vara den som motiverar för prioriteringsordning gällande insatser.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta som produktägare
- Har arbetat i ett agilt, korsfunktionellt utvecklingsteam
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet

Det är även meriterande om du:


* Har en relevant, eftergymnasial utbildning inom exempelvis datorvetenskap eller produktutveckling
* Har erfarenhet av att arbeta inom bankväsendet


För denna tjänst kommer vi främst att titta på dina personliga egenskaper. Du är en nyfiken, driven person som inte är rädd för att komma med nya idéer. Du kan motivera flera olika personer, samtidigt som du kan förstå och utveckla kundflödet. Vidare i processen kommer vi fokusera på följande personliga egenskaper:


* Strukturerad
* Affärsinriktad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Strategic Product Manager -> Supertext Messenger

Strategic Product Manager -> Supertext Messenger

27 november 2024

25 november 2024

20 november 2024

24 november 2024