OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av Sveriges stora banker söker dig som vill vara med och skapa Sveriges bästa användarupplevelse. Här kan din insats göra verklig skillnad. Här blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som produktägare har du ett övergripande ansvar att driva utvecklingen av produkterna inom din specifika domän i rätt riktning. Du kommer att tillhöra teamet "Ta lån" och tillsammans med teamet utgår ni från kundperspektivet och arbetar utifrån ett agilt arbetssätt med fokus på en effektiv digital process. I denna roll får du kombinera operativt ”hands on” arbete med att coacha och vägleda andra. I tjänsten ingår också ett nära samarbete med andra enheter internt så som lånespecialister i kreditgivningen, kundservice, juridik, UX och copy.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som produktägare är bred, men exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:
* Tillsammans med teamet definiera mål, planera aktiviteter för att leverera på målen samt följa upp hur väl de har uppnåtts
* Ansvara för risker inom utveckling och förvaltning inom området
* Hantera backlogg och säkerställa att teamet bygger en hälsosam mix av innovation, effektiviseringar, förvaltning och regelverksimplementationer
* Vara aktiv i din omvärldsbevakning av andras användarupplevelser och kommande lagkrav samt ge värdefulla insikter till dina kollegor
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från att arbeta med produktutveckling, exempelvis som produktägare eller likvädig roll inom bank
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning
- Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från bank.
Vi fäster även stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som alltid har kunden i fokus och tycker om att driva förändring där du har en inställning att allt är möjligt. Vidare ser vi att du är målfokuserad och arbetar noggrant, systematiskt och kvalitetsmedvetet. Då tjänsten har många kontaktytor där du ofta är länken mellan teamet och användaren, är det av stor vikt att du är en god kommunikatör som kan anpassa sig till olika människor och situationer.
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Centralt i Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231