Produktägare till Fundler

Arbetsbeskrivning

Fundler är en oberoende investeringsrådgivare för investeringssparande för privatpersoner och företag. Kunderna har tillgång till kvalificerad rådgivning dygnet runt i vår mobilapp, webb-app och har även tillgång till våra rådgivare. Fundlers affärsidé är att få kundernas pengar att växa. Genom att vara helt oberoende, digitala processer förenad med mänsklig kompetens och en förvaltnings i världsklass, tillför vi högst kundvärde på marknaden.

Fundler har en tydlig ambition att gå i bräschen för den digitaliserade och robotbaserade sparandeformen och genom att erbjuda en av marknadens mest personliga och bästa produkter med lägst avgifter vill man göra sparande enkelt och tillgängligt för människor och vara det främsta valet på marknaden.



Generellt
Som anställd i Fundler har du ansvar för att följa vid var tid gällande policys, instruktioner och rutiner. Du har ett stort ansvar för att själva söka information och hålla dig uppdaterad om förändringar.

Våra värderingar är viktiga för oss och vi förväntar oss att alla inte bara lever efter dem utan strävar efter att vara ett föredöme - alla dagar i veckan.

En viktig förutsättning för att lyckas är att alla är med och känner ansvar för att utveckla Fundler. Det innebär att du har ett större ansvar än vara din specifika roll och det är tillåtet att komma med bra idéer även om de ligger utanför ditt uppdrag.

Som chef har du ett extra stort ansvar att föregå med gott exempel i vardagen när det kommer till värderingar, regelefterlevnad mm.



Övergripande ansvar
Som PO har du ett helhetsansvar över ett specifikt affärsområde/produkt, både när det kommer till produkten respektive de interna system som är kopplade till affärsområdet i fråga.



Huvudsakliga Arbetsuppgifter

- Fånga och bilda en djup förståelse för behoven från produktens interna och externa kunder
- Identifiera, kravställa, och specificera produktförbättringar samt nyutvecklingsprojekt
- Ta fram detaljerad dokumentation och produktkrav i form av User Stories och Epics, samt prioritera backlogen
- Ta fram acceptanskriterier och kritiska mätvärden som definierar framgången för en produktlösning
- Övervaka hela produktens livscykel samt kartlägga produktens målgrupper
- Agera förstahandskontakt med berörda partners & leverantörer
- Prioritera aktiviteter baserade på affär, kundpåverkan & bolagsmål - och våga säga nej
- Bistå Scrum-teamet bestående av designers och utvecklare i en smidig produktutvecklingscykel, för att underlätta snabba iterativa leveranser
- Driva produktlanseringar inklusive arbete med marknadsföringsteam, säljorganisation och andra relevanta intressenter




Övriga ansvar, ägarskap och arbetsuppgifter;

- Ansvara för att avtal kopplade till produkten specas, upprätthålls och förlängs vid behov
- Identifiera områden som behöver förbättras eller uppdateras och sedan hitta lösningar baserade på analys
- Säkerställa att backlog och roadmap görs synlig, transparent och tydlig för alla på företaget
- Förbättra funktioner för att driva tillväxt samt interna utvecklingsprojekt i syfte att öka intern effektivitet
- Samordna produktvision och roadmap i samråd med CPO och andra PO’s




Befogenheter

- PO:n äger produktens backlog och tar fram produktens roadmap i samråd med CPO



Viktiga interna samarbeten
- För att fånga nya förfrågningar på funktionalitet från kund är det viktigt att etablera en nära kontakt med våra rådgivare, säljare samt Back Office
- Du ska jobba nära Scrum-teamet för att kunna tydliggöra kravbeskrivningar eller svara på eventuella frågor kring de funktioner som de förväntas utveckla
- Du jobbar nära CPO och andra PO, för att samordna releaser, beroenden mellan teamen och säkerställa att uppsatta produktstrategier åtföljs i roadmapen




Viktiga externa samarbeten
- Fundlers värdepappersombud
- Aktörer inom Bank- och försäkring där Fundler har integrationer eller partnerskap
- Aktörer som erhåller tekniska lösningar åt Fundler vid inloggning och överföringar, såsom BankID, Swish och Bankgirot




Kompetenskrav

Bakgrund och erfarenhet

- Har tidigare erfarenhet av att arbeta som Produktägare inom Tech - gärna från bank/finans/försäkring och fintech
- Har intresse och förståelse för hur man skapar bra användarupplevelser och vill göra detta till din mission
- Har erfarenhet av att ta en idé från koncept till prototyp och se till att det implementeras i rätt tid
- Har erfarenhet av product management och projektledning
- Har förmågan att se samband mellan teknik och företag och är detaljorienterad och analytisk
- Kunna förstå tekniska frågeställningar och begränsningar, samt kunna kommunicera med både verksamhet och IT
- Erfarenhet från att arbeta med moderna metoder, t ex agil utveckling
- Har stark skriftlig och verbal kommunikationsförmåga i både svenska och engelska




Personlighet

- Starkt operativt driv med förmågan att verkställa och exekvera på mål och strategier.
- Mål- och resultatorienterad med ett genuint intresse för affärsutveckling och tillväxt.
- Förmåga att bygga relationer, förtroende och tillit inom Fundler, och gentemot leverantörer.


- Entreprenöriell anda med en innovativ approach och ett naturligt intresse och passion för den digitala transformationen som sker på finansmarknaden.

- Hög social kompetens
- Trygg och prestigelös person med ett starkt ”vi-tänk”
- Mycket god kommunikativ förmåga
- ”Teamspelare”




Utbildningskrav

- Utbildning på universitetsnivå



Viktiga KPI:er

- Kundnöjdhet
- Produktens prestanda och tillgänglighet




Attestregler

- Engångs- och månadskostnader för önskade tekniska verktyg, licenser och prenumerationer eller liknande behöver attesteras av CPO.



Rapportering

- CPO

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STACC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 18 augusti 2022

Liknande jobb


1 november 2024

Projektledare Webb

Projektledare Webb

7 oktober 2024

1 november 2024

1 november 2024