OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser till varje individ, dess unika förutsättningar och behov. Och vi har en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. För oss är jämställdhet viktigt, tillsammans med våra värderingar. Vi är en mångkulturell arbetsplats med ett 20-tal olika nationaliteter som tillsammans bygger Marginalen Bank.
Har du tidigare arbetat agilt som produktägare eller liknande? Är du van att driva IT-relaterade projekt och vill arbeta i en agil organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism? Då kan detta var rollen för dig, sök redan idag!
Som produktägare kommer du ingå i vårt Data Automation team som ansvarar för utvecklingen och förvaltningen av Bankens datalager samt utveckling och förvaltning av rapporter och visualiseringar. Vi är ett fullstack team på 13 och i din roll som produktägare ansvarar du för vår produkt datawarehouse och äger teamens backlog.
Som backlog-ägare kommer du att hjälpa stakeholders med att samla in, analysera, dokumentera och strukturera verksamhetens behov som sedan ligger till grund för utvecklingen av datalagret. Du kommer ansvara för att hålla backlogen uppdaterad och för alla prioriteringsbeslut i teamet.
Du kommer att vara med i både tekniska och verksamhetsnära diskussioner därför söker vi dig som är driven, kommunikativ med ett stort intresse för både affärsidan och produktutveckling. Hos oss finns det stora möjligheter att vara med att påverka och du har stort inflytande på våra arbetsprocesser. Du kommer ha stöd av ett fantastiskt team med hög teknisk kompetens och tillsammans kommer ni ta vår datawarehouse produkt till nästa nivå!
Exempel på arbetsuppgifter
• Vara länken mellan affärsverksamheten och IT för att översätta verksamhetens behov och önskemål till funktionella lösningar i vårt datalager.
• Kravställa på ett konkret och tydligt sätt mot olika stakeholders i verksamheten
• Tydliggöra den långsiktiga planen över produktens utveckling
• Kommunicera med och samordna stakeholders och andra intressenter
• Överföra verksamhetens krav på ett strukturerat sätt till teamets backlog.
Vi ser att du:
• Har några års erfarenhet som produktägare, kravanalytiker eller liknande roll
• Är väl insatt i de agila processerna
• Känner dig trygg i att motivera prioriteringar gentemot stakeholders
• Har ett högt inre driv och är målinriktad
• Är nyfiken på bankens olika verksamheter
• Väl insatt i hur man utformat user stories
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbete med datawarehouse eller business intelligence
• Verksamhetsförståelse inom Bank och Finans
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Du kommer vara en viktig spelare i en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi tänker nytt och utanför ramarna, är nyfikna och moderna, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut. Vi ser till varje individ, dess unika förutsättningar och behov. Vi har en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Jonathan Söderström på mail jonathan.soderstrom@marginalen.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 31 december.
Varmt välkommen med din ansökan!