Produktägare till samhällsviktig myndighet

Produktägare till samhällsviktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Produktägare som kommer att arbeta med en tjänst för realtidspositioner för kundens olika fordonsslag, där några redan är på plats medan andra kräver utveckling och förarbete. Utöver det kommer du också ha ansvar för en ny tjänst för hantering av angörings- och ankomstprognoser, men även andra tjänster och produkter kan komma att ingå i ditt ansvarsområde.
Du samarbetar med intressenter för hela kedjan från vision till tasks på teamets JIRA-tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.Som en naturlig del i arbetet följer du upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor.
I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.Du blir också en viktig del av kundens produktägargrupp.
Som produktägare för ditt team samarbetar du tätt med de övriga produktägarna, och även med team inom andra produktområden och med övriga intressenter. Det är därför viktigt att du är strukturerad, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du har erfarenhet från roller där du haft flera intressenter som behöver enas, och du bör vara van att leda dialoger och workshops. Du har även erfarenhet av att använda verktyg för planering, exempelvis JIRA.
Uppdraget möjliggör både arbete på distans och på plats på kontoret i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov av i organisationen och i de agila team man arbetar. Start i mitten av augusti. Heltid, tillsvidare
Vi söker dig med följande kompetens:

- Erfarenhet av att jobba inom systemutveckling eller integrationsutveckling

- Arbetat som produktägare i agila team i minst fem år
- Erfarenhet av att leverera backendlösningar från idé till slutkonsument i ett agilt kontext

Hur du ansöker

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024

Systemförvaltare

Systemförvaltare

25 november 2024

22 november 2024