Produktägare till Söderberg & Partners, Stockholm

Produktägare till Söderberg & Partners, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens FinTech-produkter för den europeiska marknaden?
Söderberg & Partners söker en produktägare med affärssinne, som brinner för att skapa lösningar som kunderna och användarna älskar!

Ansvarsområden
Som produktägare kommer du att arbeta med en grupp unga och begåvade specialister från olika bakgrunder, som delar en vision om att revolutionera rådgivningsområdet.
Du kommer att arbeta med vision, strategi och riktning för teamets produkt, för att uppnå affärsområdets långsiktiga och kortsiktiga mål.
I ditt dagliga arbete kommer du att skapa, hantera och prioritera teamets backlog och ansvara för att processerna drivs framåt.

Tillsammans med bland annat UX/UI, arkitekter och de andra produktägarna kommer du att arbeta för att utveckla värdeskapande produkter med slutanvändaren i fokus.

Exempel på arbetsuppgifter:
Arbeta med vision, strategi och riktning för teamets produkt för att uppnå långsiktiga och kortsiktiga mål
Skapa, hantera och planera teamets backlog
Koordinera utveckling och releaseplanering tillsammans med övriga produktägare
Hantera affärsbehov och krav från användare i flera olika geografiska områden


Kvalifikationer
Söderberg & Partners är en ledande oberoende rådgivare och leverantör av försäkringar och finansiella produkter, som strävar efter att ligga i framkanten inom finansiell teknologi.

All nyutveckling sker i en modern Microsoft-miljö med .NET och SQL Servrar, i de senaste utvecklingsmiljöerna och med de senaste verktygen.

För att lyckas i rollen som produktägare behöver du ha praktisk erfarenhet av att ha utvecklat och designat tekniska produkter och mjukvara.
Du är driven och har förmåga att arbeta självgående och driva processer framåt. Rollen innebär även en stor del samarbete och du trivs med att arbeta tillsammans med andra för att lösa spännande utmaningar.

Krav:
Erfarenhet av att arbeta med Scrum/SAFe
Goda kunskaper inom svenska och engelska
Kreativt tänkande och vision, med förmåga att prioritera
Praktisk erfarenhet av att utveckla och designa tekniska produkter och mjukvara
Vilja att utvecklas och arbeta med intressanta utmaningar
Tidigare erfarenhet av att arbeta med finansiella tjänster eller inom försäkringsbranschen

Meriterande:
Erfarenhet av internationella roller är meriterande


Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Söderberg & Partners med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Akim Kraft, 070-723 25 65, akim.kraft@randstad.se

Om företaget
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Product Owner

27 november 2024

26 november 2024

26 november 2024