OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ny kollega till Produktägarteamet inom vårt affärsområde Administrativa och finansiella tjänster (AFT). Här trivs du som vill arbeta i en prestigelös och driftig grupp med högt i tak!
Vad kommer du att göra?
Som Produktägare arbetar du främst med att samla in, förstå och omsätta affärs- & leverantörskrav samt legala krav till tydliga specifikationer så att våra utvecklare kan bygga IT-stöd. Du arbetar med IT-utveckling i system och applikationer knutna till affärsområdet, samt fungerar som stöd till övriga produktägare vid specificering av deras utvecklingsönskemål. Du följer hela utvecklingsprocessen från presentation, via tester, till produktionssättning och är kommunikationslänken mellan beställare och utvecklare. Du arbetar även tätt med Produktägare från andra affärsområden och länder.
Teamet du tillhör ansvarar även för prioritering och utförande av samtlig löpande IT-utveckling/förvaltning i samtliga länder inom Europa. Utöver att arbeta med kravspecifikationer, tester och utveckling agerar du även support för samtliga Svea-ägda IT-system och applikationer relaterade till AFT i Sverige. Att agera stöd för säljavdelningen vid ny- och merförsäljning ingår också i rollen som Produktägare hos oss.
Vem är du?
Den här rollen passar dig som är duktig på att kravställa och kommunicera syfte och önskade resultat på ett tydligt sätt. Du arbetar strukturerat och målfokuserat och har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. I tillägg är du stresstålig, har hög arbetskapacitet och glatt humör.
- Erfarenhet som Produktägare, Projektledare, Kravanalytiker eller annan liknande roll
- Grundläggande förståelse för programmering och databaser och ett allmänt intresse för IT
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Praktisk erfarenhet av kravställning inom IT (meriterande)
- Eftergymnasial utbildning med inriktning Ekonomi/IT eller annat relevant område (meriterande)
Om Svea och affärsområdet
Svea är ett fintech-bolag med verksamhet i ett flertal europeiska länder. I 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! På Svea råder en entreprenöriell anda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har respekt för livet utanför arbetet. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
AFT är Sveas näst äldsta affärsområde. Här arbetar vi med administrativa och finansiella tjänster, som exempelvis fakturaköp, factoring, företagskrediter och reskontrahantering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng som gillar våra jobb och att göra kul saker tillsammans.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Ellen Hallengren på ellen.hallengren @svea.com (mailto:sanna.lofgren@svea.com). Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan och lycka till!