OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svea Bank växer och nu söker vi efter en affärsorienterad och engagerad Produktägare som vill vara med på en spännande resa hos oss! Du kommer att ingå i ett litet sammansvetsat team där det är högt i tak och ni arbetar i en utvecklande och händelserik miljö, där ni tillsammans bygger Svea Bank.
Om rollen
Som Produktägare hos oss på Svea Bank ansvarar du för att våra produkter är lönsamma, aktuella och konkurrenskraftiga i förhållande till våra konkurrenter på marknaden. Det är en teknisk produkt och därför behöver du vara nyfiken på och ha förståelse för det, likväl som ett genuint intresse för affären. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att leda den dagliga produktutvecklingen i samarbete med ditt team som består av kravanalytiker, utvecklare, testare och UX designers. Du arbetar med visioner, målbilder och mätetal för att skapa en gemensam riktning framåt, hanterar och prioriterar beställningar och önskemål utifrån övergripande strategi och affärsmål samt ser till att ni som team möter verksamheten och kundernas behov proaktivt och på ett kostnadseffektivt sätt. Dessutom ingår kommunikation med intressenter, där du på ett tydligt sätt förmedlar målbild och synliggör prioritering och planering för ett transparent samarbete. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av:
- Ansvara för övergripande prioritering för teamens arbete
- Tillsammans med teamet bryta ner krav och planera för värdeleveranser
- Arbeta med analys och uppföljning för att förstå vad som är viktigt att fokusera på och mäta effekter av det som levereras
- Säkerställa att legala och regulatoriska krav för produkterna är uppfyllda
- Ta fram mål och mätetal för vår gemensamma produkt
- Utgöra en länk mellan omvärld, kunder, intressenter inom organisationen och de team som du arbetar med
- Utbilda och kommunicera kring produkten samt kommande och genomförda leveranser
- Omvärldsbevakning
Om dig
Vi söker dig som har arbetat ett par år som Produktägare eller i en liknande roll såsom exempelvis Business Analyst/Kravanalytiker, Produktspecialist, Processpecialist eller Projektledare inom Bank eller annan finansiell verksamhet. Du kanske har en akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande, detta är dock inget krav utan vi lägger stor vikt vid erfarenheten du har med dig. Du har god erfarenhet av att leda och driva team på ett strukturerat och effektivt sätt. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
I den här rollen ser vi dig som har god förmåga att leda team, är social och kan prioritera arbetsuppgifter på ett tydligt sätt. Du kan ta ett helikopterperspektiv samtidigt som du kan dyka ner i detaljer vid behov. Vidare ser vi att du är trygg i din roll och trivs med att ha stort ansvar och har förmåga att fatta beslut på eget initiativ, samt har en god kommunikativ förmåga och trivs med att tala inför en grupp. Du har ett strukturerat arbetssätt, trivs med att arbeta mot uppsatta deadlines och har ett intresse och nyfikenhet för din bransch och produkt.
Om Svea Bank
Svea Bank tillhandahåller flera tjänster med syfte att underlätta sina kunders vardag, exempelvis fakturaköp, företagslån, företagskonto och sparkonto. Genom personlig service och smart teknik ämnar vi erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar. Svea Bank är ett helägt dotterbolag till Svea. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!