Produktägare till vår kund i Sundbyberg!

Produktägare till vår kund i Sundbyberg!

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning


Inom ramen för denna förändring kommer ett antal produkter som utgör systemstöd för balanseringsprocessen färdigställas för att balansera det nordiska frekvensområdet. Nästa steg är att förbereda processer och systemstöd för en Europeisk samordnad balansering.



Vi söker nu produktägare till ett antal produkter som är en del av denna förändring. Produktägaren arbetar operativt nära det tvärfunktionella utvecklingsteamet och ansvarar för produktens backlogg och långsiktiga roadmap. Produktägaren ansvarar även för att säkerställa att produkten uppfyller verksamhetens behov. Rollen tillhör linjemässigt avdelningen Beslutsstöd och IT-beställningar och enheten Balanseringsstöd men kommer att arbeta nära både drift-avdelningen och division IT. Svk Balansering arbetar storskaligt agilt med mycket inspiration från metodiken SAFe.



Arbetsuppgifter


Se till att produkten uppfyller verksamhetens behov på kort och lång sikt



Samla in behov från verksamhet och IT (inkluderar ett livscykelperspektiv på ingående komponenter) och översätter till produktkravställning
Sköta produktens backlog och utvecklingsprioritering i nära samverkan med produktens intressenter
Leda utvecklingsteamet tillsammans med Scrum Master
Ansvarar för kravinsamling inom projekt och förvaltning i nära samarbete med Svk:s verksamhet och behovsägare
Krav/produktledning, test, uppdragsledning inom närliggande områden


Obligatoriska krav

Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom Data/IT eller civilingenjör.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från rollen som produktägare för ett IT-utvecklingsteam
Minst 1 år arbetslivserfarenhet av testledning eller kravledning inom IT utveckling
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i stora komplexa agila projekt med flera parter inblandade




Mervärdeskrav

Minst 2 års erfarenhet av att ha jobbat som utvecklare i ett agilt team
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen, inom tex. elmarknad och/eller balansering
Minst 1 års erfarenhet i rollen som Product Manager


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2024
  • Ansök senast: 10 maj 2024

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024