OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och affärsorienterad produktägare som trivs i en roll med mycket samverkan och omvärldsbevakning. Hos oss får du möjlighet att bli del av en prestigelös och serviceorienterad organisation med användaren i fokus!
Vad kommer du göra?
I produktägarrollen är din huvudsakliga arbetsuppgift att leda den dagliga produktutvecklingen av våra tredjepartsintegrationer, där du är kommersiellt ansvarig och ansvarar för samarbetet med tredjepartsleverantörerna. Du arbetar med visioner, målbilder och mätetal för att skapa en gemensam riktning framåt, där du ser till att ditt team är involverade och engagerade. Du hanterar och prioriterar även beställningar och önskemål utifrån strategi och affärsmål, samt ser till att ni som team möter verksamhetens och kundernas behov på ett proaktivt och kostnadseffektivt sätt. Vidare ingår samverkan och kommunikation med både interna och externa parter där du har en viktig roll i att förmedla och analysera verksamhetens behov samt inhämta nya utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av:
- Utgöra en länk mellan tredjepartsleverantörer, intressenter inom organisationen och teamet som du arbetar med
- Vidareutveckla och paketera tjänsterna med verksamhetens behov i åtanke
- Ansvara för och arbeta med Sveas tredjepartsleverantörer som finns under Common Services
- Arbeta med analys och uppföljning för att förstå vad som är viktigt att fokusera på och mäta effekter av det som levereras
- Ansvara för övergripande prioritering för teamets arbete
- Utbilda och kommunicera kring produkten samt kommande och genomförda leveranser
- Omvärldsbevakning
Vem är du?
Vi tror att du har arbetat några år i roller som till exempel produktägare, processägare eller kravställare på verksamhetssidan, alternativt länge som handläggare inom kreditgivning. Från dina tidigare arbeten har du med dig god vana att driva saker framåt, och troligen erfarenhet av produktlivscykeln samt produktförvaltning. Du har även arbetat i team med kollegor på distans och trivs med den typen av samarbete. Vidare är du van att läsa, förstå och diskutera avtal då avtalsförhandlingar är en del av rollen. Då produkten är teknisk ser vi att du har ett intresse att lära mer om integrationer och API:er. I rollen ingår kontakt och kommunikation med många olika parter och det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
I rollen som produktägare är det viktigt att du är en initiativtagande och lösningsorienterad person som har förmåga att agera snabbt och ta beslut vid behov. Du trivs i en roll där du är bryggan mellan olika parter och är en lyhörd relationsbyggare. Du har förmågan att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, samt ett nyfiket mindset som gör att du genomgående ser nya möjligheter och utvecklingspotential för vår produkt. Du ser till att teamet når sina leveranser genom att sätta tydliga mål och ramar, där du har förmåga att engagera personerna omkring dig.
Om Svea
I nästan 40 år har Svea hjälpt företagare att nå sina mål och göra sin idé till verklighet. Här råder en entreprenöriell anda och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!
Ansökan
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Urvalet och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com