Produktägare/Processansvarig sökes till Offentlig myndighet

Produktägare/Processansvarig sökes till Offentlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du minst 5 års erfarenhet av att jobba med processledning och som produktägare? För vår kund söker vi på Adecco nu en Produktägare/Processansvarig i systemet Raindance.

Om tjänsten
Kunden arbetar sedan en tid tillbaka med att avveckla styrmodellen för IS/IT. Tidigare har verksamhet och IT samverkat genom att organiseras i objekt enligt PM3. Styrning och ledning av digitalisering ska framöver vara integrerat i ordinarie ledningssystem och linjeorganisation och utgå från processerna. Förändringen ställer nya krav på organisationen vad gäller ansvar och arbetssätt. Kundens målsättning är att utveckla agila arbetssätt och skapa agila team. Detta arbete är nyligen uppstartat.

Koncernstaben ansvarar för att leda, styra och kravställa behov av digitala stöd för ekonomiprocesser såsom leverantörs-, och kundreskontra, löpande bokföring, bokslut, budget och prognos. En stor del av dessa processer hanteras i dagsläget i ekonomisystemet Raindance.
Vi söker en processansvarig/produktägare för Raindance. I uppdraget ligger också att projektleda pågående anpassning av systemen inom ekonomiområdet till en större organisatorisk förändring.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Samordna och prioritera kravställning på IS/IT-tjänster utifrån behov och arbetssätt i det processområden som IS/IT-tjänsten ska stödja.
• Säkerställa att verktyg i form av IS/IT-tjänster stödjer gemensamma processer, arbetssätt och förvaltningarnas behov.
• Fånga och formulera krav på IS/IT-tjänster utifrån behov och arbetssätt i den process som IS/IT-tjänsten ska stödja.
• Analysera och prioritera behov och utvecklingsaktiviteter inom processområdet.
• Omvärldsbevaka ur ett processperspektiv.
• Utföra informationsaktiviteter till förvaltningarna om arbetssätt i samband med förändringar i IS/IT-tjänsten.
• Säkerställa efterlevnad av arbetssätt genom utbildning, kommunikation och användarstöd samt samordna ev. lokalt arbete.
• Ta fram och uppdatera rutiner om arbetssätt inom processen.
• Samordna processgrupp och utse personer till acceptanstester.
• Ta fram uppdragsbeskrivningar och förstudier om verksamhetsutveckling.
• Säkerställa kontinuitetsplanering ur ett verksamhetsperspektiv.
• Anmäla och utreda avvikelser enligt rutin.
• Bevaka och säkrar användbarheten ur ett användarperspektiv.

Om dig
Vår kund söker en erfaren produktägare/processutvecklare. För att lyckas i rollen behövs förmåga att snabbt sätta sig in i verksamhetens processer, förmåga att se både till helhet och detaljer och uppfatta vad som är viktigt. Det krävs god förmåga att självständigt driva och genomföra analyser och ett lösningsorienterat och proaktivt förhållningssätt. Det är viktigt att vara en tydlig ledare och ha förmåga att arbeta och leda i förändring. Vår kund söker dig som har god kunskap om redovisning, bokföring och intern kontroll och omfattande erfarenhet av att tidigare ha arbetat med olika typer av ekonomisystem.

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
• Minst 12 års erfarenhet av relevanta projekt och uppdrag.
• Minst fem års erfarenhet av rollen Produktägare
• Minst fem års erfarenhet av att arbeta med processledning
• Dokumenterad kunskap om redovisning, bokföring, ekonomisystem, intern kontroll
• Erfarenhet av uppdrag för större organisationer med omfattande transaktionsvolymer
• Kompetens inom förändringsledning, skicklig på att leda grupper och facilitera workshops
• Dokumenterat tydligt ledarskap och god förmåga att kommunicera
• Mycket god förmåga att dokumentera, presentera och följa upp.
• Erfarenhet av att arbeta med finansiella processer inom shared service centers och standardisering av processer
• Referenser

Vi ser även att det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta med offentliga organisationer

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Produktägare | Processledning | Processansvarig| Redovisning | Bokföring | Intern kontroll | Ekonomisystem | Offentlig verksamhet

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 19 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024