Produktägare/projektledare med ledaregenskaper

Produktägare/projektledare med ledaregenskaper

Arbetsbeskrivning

Är du redo för ett nytt uppdrag som produktägare där du har ansvar för att utveckla både organisationens processer och team? Är du en naturlig ledare som enkelt kan se helheten och få andra att sträva mot gemensamma mål? Titta hit!

Vår globala kund i Kista söker nu en produktägare. Uppdraget förväntas starta i början av mars för att hålla på till början av september. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som produktägare kommer du ha högsta ansvaret för någon/några produkter i organisationen, samt leda och motivera ditt team där ni tillsammans jobbar för att utveckla och förbättra arbetsprocesserna. Teamet som du kommer att ansvara för är ett av tre team på avdelningen. Företaget har ett arbetssätt med stadig grund i agila värderingar och sätter alltid användaren i fokus. Arbetsmetoder som parprogrammering, användartester och continuous delivery kommer bli en naturlig del av din arbetsdag.

Du strävar efter att förstå tillräckligt mycket av både affären och tekniken för att kunna stötta teamet så de får en tydlighet kring riktning, verksamhetens behov och prioritering. Att säkerställa hög kvalité är en självklarhet för dig.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Se till att ni som team jobbar mot uppsatta mål
• Skapa tydlighet där målet är otydligt.
• Värna om teamets utrymme av kontinuerlig förbättring och arbeta med teknisk skuld
• Facilitera samplanering med andra team och stakeholders
• Hantera intressenternas förväntningar
• Vara närvarande i teamen och delta i det dagliga arbetet
• Vardagsstyrning och prioritering av backlog
• Fånga verksamhetens behov samt kommunicera och förtydliga behovsbilden löpande med teamet. Hjälpa teamet att säkerställa att behovsbilden är uppfylld


Vem är du?
För att lyckas i rollen som produktägare har du en verktygslåda med metoder för att fånga behov och bryta ner dessa till arbetsuppgifter för teamet. Du kan lyfta blicken och hjälpa andra att se perspektiv de inte ser. Med ditt engagemang har du en vilja att förstå organisaionens produkt och hur den används samt dess tekniska komplexitet på en övergripande nivå. Du är en teamplayer som kan anpassa din roll utifrån behoven som finns i en komplex organisation och har gärna tidigare erfarenhet av finansiella system, Jira och Confluence.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 2 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

19 november 2024