Produktansvarig för datacenterlösningar, Sundsvall

Produktansvarig för datacenterlösningar, Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att vara produktansvarig för produktutvecklingen och förvaltning av produkterna inom basinfrastrukturen hos kunden. Produktledningsramverket kommer att ligga till grund för uppdraget, där ingår det att säkerställa vilka krav som verksamheten och samverkansmyndigheten har, se till att följa den produktutvecklingsmodellen som är framtagen och ta fram färdplaner och backlogs för produkterna.

Uppdraget omfattar att säkerställa att backlog och färdplaner styr mot de kundbehov och förflyttningar som vi vill åstadkomma.

Arbetsuppgifter:

- Ta fram en produktfärdplan på hur produkten Virtuellt Datacenter ska utvecklas
- Samsynka produkten Virtuellt Datacenter med övriga produkter.
- Se till att Produktutvecklingsmodellen börjar att användas och att de bestämda artefakterna tas fram, så som produkt beskrivning, PDP, kostnadsmodell.
- Se till att kostnadsmodell tas fram och förvaltas tillsammans med TBM teamet.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Offererad konsult ska ha 5 års erfarenhet av nedan efterfrågad kompetens.
- Implementera nya arbetssätt och metoder för att IT-leveranser ska generera bästa verksamhetsnytta.
- Teknisk kunskap om komplex drift och teknik inom datacenterlösningar.
- Offererad konsult ska ha 3 års erfarenhet av nedan efterfrågad kompetens.
- Arbete i gränslandet mellan verksamhet, IT samt projektledning.
- Kunskap kring ekonomi och kostnadsmodeller inom IT-drift och produktion och dess IT-tjänsteleveranser.
- Kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024