Produktansvarig för Digital Kommunikation och Samarbete

Produktansvarig för Digital Kommunikation och Samarbete

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Vilka är vi
Brinner du för smarta kommunikations- och samarbetslösningar? Gillar du tanken av att skapa digitala lösningar med en upplevelse utöver det vanliga? Toppen! Vi söker två Produktansvariga, där du får chansen att leda utvecklingen av våra interna kommunikations- och samarbetslösningar med stora möjligheter att påverka och skapa nytt för våra användare, då vi befinner oss i en kraftig förnyelsefas.

För att lyckas att bli en modern myndighet med en användarupplevelse i världsklass, kräver vårt förnyelsearbete en kraftig utveckling av våra interna lösningar för digital kommunikation och samarbete. Därför kraftsamlar vi och har etablerat en sektion som fokuserar på att skapa en upplevelse utöver det vanliga för Arbetsförmedlingens medarbetare. Vi har höga ambitioner och drivs av innovation, användarupplevelse och användardriven agil utveckling.

Lockas du av detta har du hittat rätt – välkommen till ditt drömjobb!

Vem söker vi
Du leder livscykelhanteringen av våra produkter på ett strategiskt och taktiskt plan. Du visar vägen framåt och har en förmåga att omsätta ord till handling tillsammans med både interna och externa partners.

Du har det övergripande ansvaret för användarupplevelse, produktutveckling, kvalitet och leverans och att arbeta fram strategier och planer som möter både verksamhetens mål och våra användares förväntningar på både kort och lång sikt. Du prioriterar vilken utveckling och vilka förändringar som ger mest kund- och verksamhetsnytta och bästa möjliga användarupplevelse. Du vägleder oss mot nya höjder.

Som Produktansvarig jobbar du i nära samarbete med många andra roller och funktioner i myndigheten, såsom andra produktansvariga, produktägare, förändringsledare, UX, utvecklingsteam, lösningsarkitekter, liksom med andra delar av organisationen, såsom Kommunikation, HR, Ekonomi, Juridik, Upphandling, Inköp och IT-säkerhet.

Kvalifikationer
- Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från produktledning, projektledning, verksamhetsutveckling eller IT-utveckling.
- Du har kunskap inom digitala kommunikations- och samarbetslösningar, som exempelvis intranät, analys, sociala plattformar, sök, och olika slags samarbetsverktyg som Sharepoint och Teams.
- Du har erfarenhet av ledarskap och har tidigare byggt upp framgångsrika team mot gemensamma mål.
- Du vet vad det innebär att arbeta agilt, kunddrivet och att använda UX och service design som stöd i ditt arbete.
- Du har relevant högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap, ekonomi, digital marknadsföring, eller erfarenhet av arbetsuppgifter som gett motsvarande kunskap.
- Det är meriterande med erfarenhet från att ha arbetat i en större organisation.
- MS Officepaketet tar vi för givet att du behärskar.
- Då vi arbetar på svenska behöver du vara flytande i både tal och skrift.

Har du dessutom intresse för förändringsarbete och digital transformering, ja då har du hittat rätt.

Vem är du
Du har ett brinnande intresse för digital kommunikation och samarbete och trivs med att jobba i en miljö där inte en dag är den andra lik. Du vill leda utvecklingen av nya lösningar, som ger både kund- och verksamhetsnytta. Du är genuint intresserad av ledarskap och av att bygga upp effektiva team. Du är ansvarstagande, ambitiös och initiativtagande. Du tar tag i de problem som uppstår och löser dem på ett organiserat och strukturerat sätt. Du har lätt för att ta kontakt med nya personer och tar initiativ för att driva arbetet och myndigheten framåt. Du är en kommunikativ och relationsskapande person, då du kommer att ha mycket kontakt med både interna och externa intressenter. Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att dela med dig av din kunskap till andra, samtidigt som du ser det som en självklarhet att ta del av andras kunskap för att själv utvecklas. Du sätter alltid kunden/användaren och dess behov främst och tar utgångspunkt i det i ditt arbete. Du tar ägarskap, har en egen drivkraft och trivs bäst i en snabbrörlig och dynamisk miljö.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tjänsten är baserad i ljusa, fina lokaler i vårt nybyggda huvudkontor i Solna Strand. Sporadiska resor inom Sverige kan ingå i arbetet. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-01 märkt med Af-2020/0023 9882. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen, VO IT
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 1 juni 2020

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024