Produktansvarig inom IT utveckling, Stockholm

Produktansvarig inom IT utveckling, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Shaya Solutions är inte nästa generations företag - utan nutidens och för alltid samtidens företag - inom IT, Management- och Ingenjörstjänster.

Hybrid - vi kombinerar fördelarna i det traditionella konsultbolaget med fördelarna i den traditionella konsultmäklaren.

En inspirerande arbetsmiljö för professionell tillväxt och personlig utveckling blir då en naturlig del. Med vår breda expertis inom olika områden och nära samarbete med kunder erbjuder vi skräddarsydda lösningar.

Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen om du söker anställning?
Läs gärna 'Om oss' här; https://www.shayasolutions.com/om-oss
Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines

Kort info

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: ca: 12 månader, med option på förlängning.

- Vi hittar alltid ett nytt uppdrag i god tid innan uppdragets slut om kunden inte förlänger uppdraget.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-16

- Uppdragsstart: 2023-10-01

- Omfattning: 100%

Uppdragsbeskrivning:

Kunden söker en produktansvarig för utveckling, intern hantering samt insamling av krav från kundens centrala verksamhet för projekt och förvaltning.

Din uppgift är att samordna det tvärfunktionella teamet bestående av processledare, marknadsanalytiker och IT-specialister. Det kan även vara möjligt att ge stöd inom områden som produktledning, uppdragsledning, kravhantering/analys och testning på en bredare nivå.

Arbetsuppgifter:

Vara sammanhållande för området och löpande samordna frågor rörande stödtjänster internt hos kunden.

- Ansvar för kravinsamling inom projekt och förvaltning i nära samarbete med verksamheten och behovsägare.

- Samverka med nordiska operativa produktägaren.

- Förvaltning.

- Deltagande i nordiska arbetsgrupper.

- Krav/produktledning, test, uppdragsledning inom närliggande områden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole-/universitetsexamen (120p/180hp) för uppdraget inom relevant område alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen.

- Minst 1 års erfarenhet från en ledarroll så som produktägare, processledare, projektledare eller liknande.

- God engelska och svenska.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 1 år erfarenhet av test och/eller kravledning inom IT utveckling.

- Minst 1 år erfarenhet att ha jobbat i komplexa agila projekt med flera parter inblandade.

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Bra på att leda och få med sig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter.

- Har förmåga att snabbt ta till sig verksamhetsprocesser och behov och omsätta dessa i konkreta krav och testfall utifrån verksamhetsbehov.

- Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med stor förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar.

- Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete.

- Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten.

- God samarbetsförmåga.

- Vilja att dela med sig av egna erfarenheter och ha en vilja lära av andra.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV i Word-format

- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2023
  • Ansök senast: 16 augusti 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Project Manager Process

Project Manager Process

20 december 2024

20 december 2024

R&D Process Coordinator

R&D Process Coordinator

18 december 2024