OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mericon Sverige AB är ett kunskapsföretag med stor lösningsfokus. Vi säljer och marknadsför nischprodukter för strömdistribution, åskskydd och jordning, vilket görs med hjälp av skickliga och engagerade medarbetare samt noga utvalda produkter.
Vill du ha en arbetsplats där det ”händer saker” – då är Mericon rätt för dig! Telefonen är aldrig tyst, inkorgen aldrig tom och arbetskamraterna aldrig tråkiga. På Mericon händer det alltid något - sommarfest, after work, produktutbildning eller vad det nu kan vara! Ta chansen att jobba i ett modernt, dynamiskt företag som har den rätta andan och framtidstron!
Vi söker en produktansvarig för strömskenor
Vi söker en affärsinriktad produktansvarig till produktområdet strömskenor. Du kommer att använda din tekniska kunskap för att hjälpa oss att göra affärer inom ditt produktområde. Gillar du kundkontakt och affärer med stort tekniskt inslag är det här tjänsten för dig. Du sätter värde på att jobba i ett företag där det finns en stark lagkänsla samt en öppen och rak kommunikation.
Här finns kärnvärden vilka genomsyrar hela organisationen: affärsmässighet, engagemang, kompetens och arbetsglädje.
Tjänsten består i produktansvarsarbete med ett stort mått av konstruktion. Du kommer att hålla i projekt där dessa produkter ingår och se till att kunden får rätt produkter i rätt tid. Du kommer även att ge teknisk support internt och externt. Du håller ett öga på utvecklingen inom ditt område och du hjälper oss att förstå vad som händer på marknaden. Tillsammans med våra säljare ser du till att överträffa våra kunders behov och förväntningar.
I rollen ansvarar du även för att det finns presentations- och annat material för digitala- och tryckta media.
Du har relevant teoretisk elutbildning och/eller flerårig erfarenhet inom elområdet. Du har en relations- och förtroendeskapande personlighet med stort service- och marknadstänk och gillar att driva fram tekniska lösningar med våra produkter.
Du behärskar engelska språket i tal och skrift. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med våra leverantörer och kunder inom ditt område. Du har god datorvana och du kan göra enklare arbeten i CAD, så att du kan ta fram förslag till våra kunder eller beskrivningar av behov till våra leverantörer. Arbetet kommer att medföra resor och övernattningar.
Är du rätt person erbjuder vi dig utmanande arbetsuppgifter i en flexibel arbetsmiljö. Vi arbetar i en positiv atmosfär och lägger stor vikt vid din personlighet.
Tjänsten är på heltid. Placering på Hammarö / Karlstad.
Om du har frågor om tjänsten kontakta John Johansson på john.johansson@qtym.se. Sista ansökningsdag är 16 april.
Välkommen med din ansökan!