Produktansvarig till Attendo

Produktansvarig till Attendo

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla framtidens välfärd med en tillförlitlig, fokuserad och innovativ IT? För att fortsätta växa, skapa kundnytta och arbeta smartare har kraven och förväntningarna på IT blivit högre. Som ett led i att etablera IT i världsklass söker Attendo nu en produktansvarig för två av våra verksamhetskritiska produkter, en närståendeapplikation samt vårt trygghetslarm.

Attendo genomför en omfattande satsning på IT och en del i detta är etablering av en närståendeapplikation vi kallar ”Attendo Nära”. Attendo Nära är en ny produkt inom Attendo, och kommer vara kittet mellan kunden hos Attendo och dennes närstående, som möjliggör att närstående får bättre inblick i vardagen. Här kan familjemedlemmar ta del av vilka aktiviteter som skett under dagen, vad som sker kommande veckor samt skicka meddelanden och bilder.

Vi har en ambitiös utvecklingsagenda för Attendo Nära och målet är att skapa en naturlig dialog mellan familjemedlemmar och kunden hos Attendo, i syfte att skapa bästa möjliga omsorg för Attendos kunder.

En annan viktig hörnsten i Attendos välfärdsteknik är vårt trygghetslarm, vilket garanterar en säker och trygg miljö för våra boende. Trygghetslarmet har flera funktioner såsom att den boende själv aktiverar larmet när omedelbar personlig assistans behövs, rörelseaktiverat så att ingen ramlar obemärkt, samt övervakning av avdelningsdörrar så att ingen lämnar sitt boende ensam. Personalen kan även använda trygghetslarmet för att kalla på assistans när så behövs. Vidareutveckling och uppdatering av produkten sker kontinuerligt, såväl drivet av Attendo men även av leverantören. 

Som produktansvarig kommer du ha en nyckelroll i att säkerställa att produkterna fungerar väl, samtidigt som du är en central person för att fortsätta utveckla dem. Du kommer i huvudsak arbeta med Attendos verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Placering är hos IT-avdelningen på huvudkontoret i Danderyd. I denna roll kommer du även samarbeta med närliggande stabsfunktioner samt företagsledningen.

Huvudsakligt ansvar:

Förvaltning och vidareutveckling av Attendos Närståendeapp samt Attendos trygghetslarmPlanera och kravställa nya funktionerIdentifiera och planera åtgärder av fel och brister i produkternaFörmedla support och utbildningBehörighetshantering för priviligierade användareSäkerställa god nivå av säkerhet samt efterleva tilldelad budget

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Att ansvara för behovshantering, såsom insamlande av nya krav, prioriteringar och föra dialog med kravställareAtt ansvara för testprotokoll, ”use cases” och systemtester vid nya releaserAtt ansvara för planering, lansering och resursallokering av nya funktionerAtt skapa och uppdatera utbildningsmaterial/utbildningar i samband med lansering av nya funktionerAtt ansvara för koordinering vid felsökningar som involverar flera leverantörerAtt säkerställa god kännedom om produkterna för att kunna bedöma troliga felkällorAtt ansvara för uppdatering av produktdokumentationAtt ansvara för behörighetshantering för priviligierade användare (”super users”)Att ansvara för felsökning av behörighetsproblemAtt bedriva second line support samt uppdatera guider till first line support (Attendos Service Desk)

Tidigare erfarenheter

Minst 3 års erfarenhet inom IT, systemförvaltning/produktägande eller motsvarande. Erfarenhet som IT-konsult eller projektledare är meriterande.Har planerat och genomfört hela eller delar av systemuppgraderingarGoda kunskaper inom Excel, Powerpoint, Office 365Intresse och erfarenhet av teknik och IT. Erfarenhet av välfärdsteknik är meriterande.Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Danska och norska är meriterande                                                                                                

Utbildning:

Civilingenjör, Civilekonom, systemvetenskap eller motsvarande akademisk utbildning

Personliga egenskaper:

Minst 3 års erfarenhet inom IT, systemförvaltning/produktägande eller motsvarande. Erfarenhet som IT-konsult eller projektledare är meriterande.Har planerat och genomfört hela eller delar av systemuppgraderingarGoda kunskaper inom Excel, Powerpoint, Office 365Intresse och erfarenhet av teknik och IT. Erfarenhet av välfärdsteknik är meriterande.Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Danska och norska är meriterande                                                   



Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Cedermark på charlotta.cedermark@novare.se eller 0735-23 30 04. Urval sker löpande så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail iom GDPR.


Attendo är Nordens ledande omsorgsföretag med verksamhet inom äldreomsorg, omsorg till personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo grundades 1985 och var det första privata företaget i Sverige som utförde tjänster inom äldreomsorg. Inom Attendo arbetar ca 24 000 personer på drygt 800 verksamheter i Sverige, Finland, Norge, och Danmark. Koncernen omsätter cirka 11 mdr kronor per år och är noterat på Stockholmbörsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Propell AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Liknande jobb


Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024

20 december 2024