OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikspolisstyrelsen söker Produktansvarig/Specialist till Polisens verksamhetsstöd, Klientgruppen, Teknisk Infrastruktur ref.nr 162/14
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd (PVS) , Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen har fattat beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.
PVS genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar-utförarmetoden.
Polisväsendets it-service (PVIT) är en av sex enheter på PVS och består av sektionerna tjänstestöd, applikationsdrift, teknisk infrastruktur och tjänsteleverans. I huvudsak ansvarar enheten för teknisk förvaltning, drift och support inom områdena data, radio och telefoni.
Klientgruppen är en del av PVIT och arbetar med drift, support och förvaltning av Polisens PC-koncept, mobilitet, e-post, terminalservices, applikationspaketering. Det pågår och planeras mycket utveckling inom polisens infrastruktur där gruppens medverkande är nödvändig och därför söker vi fler som kan hjälpa till att leverera det IT-stöd som polisen behöver.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att ha ett produktansvar för PC, bärbart och tillbehör och genom detta möjliggöra leverans till verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Avstämning med leverantör om leveranser, problem, beställningspunkter
- Avstämnmimg med leverantörer av mer sällanprodukter (Typ Panasonic)
- Bevaka lagersaldo
- Bevaka större beställningar (skall gå som projektbeställningar via samordnare)
- Avropa IT-hårdvara och mjukvara från befintliga ramavtal
- Underhålla ARS med rätt produkter
- Medverka vid tekniska möten mellan cerifierare och leverantör
- Vara uppdaterad på den tekniska plattformen som vi använder och kommer använda i framtiden
- Medverka och hjälpa till mad att utreda problem som uppstår på leverantörens produkter som påverkar driften i stort
Följa upp och kvalitetssäkra leveranser
KVALIFIKATIONER
- God kunskap om offentligupphandling
- Dokumenterad erfarenhet av inköp
- En bred teknisk kompetens inom pc-hantering och hårdvara
- Kunskap om Polisens prissättningsmodell gällande PC, bärbart och tillbehör
- Förmåga att växla mellan strategiska och operativa frågor
- Är en god kommunikatör både skriftlig och verbalt på såväl svenska som engelska
MERITERANDE
- Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från stora organisationer eller stora företag som konsult eller anställd
- Erfarenhet eller kännedom om Lean Production
- Kunskaper om ITIL
PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på din förmåga till helhetssyn och att du är mål- och resultatinriktad. Du har lätt för att samarbeta och bygga upp kontaktnät och är lyhörd för verksamhetskrav. Omvärldsbevakning är en naturlig del i arbetet för dig.
MER OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningen är en tillsvidareanställning. För den som inte redan är anställd vid Rikspolisstyrelsen inleds anställningen med en sex månaders provanställning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vill du veta mer, besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se