Produktassistent till SnigelDesign

Produktassistent till SnigelDesign

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

På SnigelDesign får du vara en del av ett engagerat team som skapar innovativa bär- och skyddssystem för polis och militär. Här får du även möjlighet att påverka hela utvecklingsprocessen – från idé till färdig produkt – i en miljö där kvalitet och nytänkande står i fokus. Med eget lager och kontor i Farsta erbjuder vi en unik chans att arbeta nära produktionen och göra verklig skillnad för våra professionella användare.

Om SnigelDesign
SnigelDesign utvecklar, tillverkar och säljer system för att bära utrustning och skydda användaren till krävande och kvalitetsmedvetna professionella kunder, främst polis och militär under varumärket SNIGEL. Exempel på produkter är ryggsäckar, skyddsvästar, uniformer och andra kläder, bälten, fickor och tillbehör.

Vår utvecklingsprocess är iterativ och börjar med snabba prover och slutar med ett färdigt/testat prov, mönster och teknisk specifikation.

I denna process gör även utvecklarna mönster för ryggsäckar etc, dessa ska i slutet av processen kvalitetssäkras.

Vi har en egen fabrik i Lettland men även produktion i övriga Europa och Asien.

Lager och kontor ligger i Farsta och där kommer tjänsten att vara placerad. Denna tjänst är 100% onsite.

Om teamet & rollen
I takt med att SnigelDesign expanderar så rekryterar vi nu ytterligare tre personer med olika kompetenser, varav denna tjänst som Produktassistent är en av dem. På utvecklingsavdelningen arbetar idag sju personer och består av designers, industridesigners och olika typer av ingenjörer.

Som Produktassistent spelar du en avgörande roll i teamet genom att stötta produktutveckling och kvalitetssäkring. Du ser till att alla detaljer är korrekta, så att produktionen kan utföras med högsta precision.


Dina primära ansvarsområden kommer att vara:

Ta ansvar för att tekniska specifikationer uppfyller Snigels kravställning.

Godkänna preproduction, shipment och inleveranser från leverantör.

Driva och leverera tilldelade projekt.

Tät samverkan mellan designer och specialister.



Exempel på arbetsuppgifter

Kontrollera Pre production och Shipment samples.

Ta fram kompletta tillverkningsunderlag samt kontrollera dokumentationsriktighet.

Uppdatera och underhålla databaser med aktuella produktdata.

Samverka med produktionsberedning inför produktionsstart.

Stödjande i Produktionsarbete med leverantörsutveckling samt leveranskvalité.

Aktivt ta ansvar och initiativ för att förbättra arbetsplatsen så väl som företaget.

Agera förebild för en positiv företagskultur och arbetsklimat.

Marknadsföra företaget inom det personliga nätverket och sociala medier.


Om dig
För att trivas på SnigelDesign och i rollen behöver du vara flexibel, noggrann, och ha ett öga för detaljer. Du gillar struktur, är prestigelös och tar gärna stafettpinnen för att driva saker framåt. Du är helt enkelt en doer. Känner du igen dig i beskrivningen? Då kommer du passa perfekt i teamet på SnigelDesign.

Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har med dig

Akademisk examen inom konstruktion/ inköp eller motsvarande.

Minst 2 års erfarenhet av arbete med produktionsunderlag och provgranskning eller liknande arbete. Detta har du rimligtvis fått genom tidigare roller som inköpsassistent, produkttekniker eller liknande.

Erfarenhet av materiallistor och BOM-arbete/-framtagning.

Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska då du kommer vara i nära samarbeten.


SnigelDesign är en del av den svenska försvarsindustrin och våra etiska grunder är viktiga för oss. Vi tillverkar skyddande utrustning och gör bara affärer med kunder som delar våra värderingar. Som medarbetare hos SnigelDesign är det viktigt att du delar dessa synsätt.


Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Liknande jobb


9 september 2024

8 februari 2024

Designassistent

6 februari 2024

12 januari 2024