Produktassistent till spännande bolag

Arbetsbeskrivning

Presentation

Är du en utåtriktad och självgående person med ett sinne för ordning och reda? Då kan det vara dig vi söker. För kunds räkning söker vi nu en produktassistent för konsultuppdrag. Uppdraget startar omgående och planeras pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag.


Arbetsuppgifter

I rollen som produktassistent kommer du hantera och administrera produktdata. Detta innebär att skriva produktbeskrivningar enligt mallar från befintliga produkter, lägga upp produkter i produktdatabasen samt beställa och koordinera översättningar från externa partners och lägga upp dessa i produktdatabasen. Vidare kommer du fylla i logistikfiler, sköta vissa beställningar vad gäller etiketter från externa leverantörer samt kontroller status av produkter i SAP. Andra arbetsuppgifter som förekommer är:

- Komplettera produkter i produktdatabasen med uppgifter som saknas
- ta fram PowerPoint-presentationer med ny produktportfolio
- hantera och administrera olika typer av förfrågningar.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som tidigare arbetat i liknande roll eller har ett intresse för att hantera denna typ av data. Vi tror att du som söker är nyexaminerad och/eller gillar att hantera data. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel, Word och PPT. Vidare har du förmågan att snabbt sätta dig in i en ny produktportfolio. Du arbetar strukturerat och proaktivt och förstår vikten av uppföljning. Din förmåga och vilja att lösa problem är stor, liksom ditt tålamod.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 19 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024