Produktassistenter Inköp

Arbetsbeskrivning

Iduna AB driver ca 200 butiker i Sverige under namnen Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld. Varumärkena har existerat i många år och är mycket välkända. Omsättningen uppgår f.n. till c:a 1,500 milj. kr inkl. moms. I koncernen ingår även Lyxxa, en specialbutik i Väla center, Helsingborg samt 100 butiker i Finland under namnen Kultajousi och Westerback. Koncernomsättningen uppgår till c:a 2,150 Milj kr inkl. moms. Större delen av sortimentet, juvel och smyckevaror, inköps direkt hos tillverkare i Fjärran Östern och södra Europa. Koncernens mission är att vara det ledande smyckeföretaget inom gåvobranschen


Vi söker två assistenter/beställare till vårt produktområde silver.


I arbetsuppgifterna ingår att ha kontroll över våra artiklar och utföra artikelregistrering i vårt affärssystem AX. Att genomföra och följa upp prisjusteringar är också en del i arbetet.
I tjänsten ingår även operativa inköp med hjälp av prognoser, där till kommer leveransbevakning, orderhantering och löpande kontakter med våra leverantörer. Vi får också mycket olika prover på produkter och det ingår i rollen att hantera dessa vad gäller kvalitet, produktionstid mm.
Tjänsten innehåller många olika administrativa uppgifter.

För att klara rollen ser vi gärna att du har en inköpsutbildning eller erfarenhet av inköp/inköpsadministration. Då arbetet sker i högt tempo ser vi att du har god förmåga att strukturera och prioritera arbetet. Förmåga att möta mål och tidsplaner är viktigt. Arbeta självständigt och med högt tempo värdesätter vi mycket. Vidare så är stark administrativ förmåga viktiga egenskaper/kunskaper. Du behöver kunna hantera Microsoft Office och framförallt Excel. Du måste ha god kommunikationsförmåga både i tal och skrift på Svenska och Engelska.
Du skall trivas med att arbeta tillsammans med andra och ha ett prestigelöst förhållningsätt.
Intresse för mode och trender ser vi som viktigt för att trivas med arbetets innehåll.

Har du frågor så kontakta
Personalchef johan.hedlund@iduna.se eller produktchef sofie.soderberg@iduna.se

Ansökan skickas till johan.hedlund@iduna.se senast 2020-09-04 Vi vill påpeka att Intervjuer/rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista datum för att skicka in ansökan gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verkstadschef Anders Jönsson
0340-595425
Rekryteringsansvarig Cat Lindblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iduna AB Jönköping
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2020
  • Ansök senast: 4 september 2020

Besöksadress

Smedjegatan 22
Jönköping

Postadress

None
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024