OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tarkett söker en drivande produktchef till sin marknadsavdelning i Hanaskog, Sweden.
Tarkett är en av världens största golvtillverkare med en omsättning på ?2 miljarder och cirka 9 000 anställda i över 100 länder. Produkterna tillverkas i 28 fabriker i tio länder. Det finns tre fabriker inom affärsområdet Trägolv och de ligger i Hanaskog (Sverige), i Orzechowo (Polen) och i Backa Palanka (Serbien). Totalt inom affärsområdet trägolv är det cirka 1000 anställda.
Tarkett söker en produktchef som rapporterar direkt till Marketing and Development manager för Tarkett AB i Hanaskog. Som produktchef ingår du i gruppen för product management. Du ska ha ambitioner att vilja växa med Tarkett för att kunna möta nya utmaningar. Du är intresserad av att arbeta internationellt.
Arbetsuppgifter
. Ansvara för kontakt och försäljningssupport till återförsäljare
. Ansvara för kontakt med företagskunder versus återförsäljare
. Utbildning av kunder och återförsäljare
. Kunskap om produktsortiment och marknaden
. Ansvara för produktsortimentet vad gäller produkt som saknas respektive ska tas bort från sortimentet
. Ansvar för att produkterna är lönsamma, vilket även inkluderar ansvar för prissättning
Bakgrund
. Akademisk utbildning: civilingenjör inom industriell ekonomi med inriktning mot marknadsföring alternativt civilekonom med inriktning mot marknadsföring
. Erfarenhet från någon form av utåtriktad marknadsinriktad verksamhet
. Gärna någon form av säljerfarenhet
. Flytande i engelska, både i tal och skrift.
. Goda kunskaper i tyska samt meriterande är om man kan följande språk: spanska, franska och/eller ryska.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som med drivkraft och engagemang vill arbeta i ett högt tempo i en dynamisk organisation med engagerade medarbetare. Du har en social kompetens och har en god förmåga att samarbeta med andra människor, såväl i Sverige som i andra länder. Du ska även vara kreativ samt en problemlösare. Samtidigt ska du ha framgång vad gäller att vara ifrågasättande för att kunna förse dig med det du vill uppnå både internt och externt.