Produktchef AMA

Produktchef AMA

Arbetsbeskrivning

Produktchef AMA

Vill du vara med och utveckla referensverket AMA? Är du en modern chef som är bra på både teknik och att leda människor? Nu har du chansen att bli en av våra två produktchefer för AMA.

I rollen som produktchef har du personalansvar för en kompetent grupp med sju personer som fokuserar på AMA. Du ansvarar för att utveckla såväl teamet som produkterna med goda resultat.

Om rollen
AMA-redaktionen består av två avdelningar, där du blir chef för den ena. Du samarbetar tätt med både din AMA-chefskollega och Svensk Byggtjänsts övriga produktchefer. För att AMA ska nå ut till alla som behöver det samarbetar du även nära vår marknadsavdelning. Du rapporterar till vår affärsområdeschef för Teknik.
Dina uppgifter innebär bland annat:

Ledaransvar (personalansvar, resursplanering, utveckling, utbildning, medarbetarsamtal, lönesamtal).
Ansvar för flera AMA-produkter (AMA AF, AMA Anläggning samt klassifikationssystem) under dess olika stadier, från nyutveckling till förvaltning.
Budgetansvar.
Omvärldsbevakning för AMA samt initiering av olika marknadsanalyser (som intressentdialoger och kundundersökningar).
Ansvar för att etablera och bibehålla relevanta kontakter i samhällsbyggnadssektorn gällande AMA.
Vara ambassadör för företaget och AMA, både internt och externt.

Vem är du?
Vi ser att du är en trygg och ödmjuk ledare med flera års erfarenhet från samhällsbyggnadssektorn. Du har mycket god kunskap om såväl bygg- och anläggningsprocesser som entreprenadverksamhet. Vi vill även att du har en god förståelse av AMA-systemet, inklusive AF, och hur det påverkar branschen. Du har tidigare arbetat i en ledande roll med budget- och personalansvar och är bekväm med att leda på distans.

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med produktansvar. Likaså är det meriterande med god kunskap inom projektledning och erfarenhet av roller som beställare, konsult eller entreprenör. Om du har erfarenhet inom hållbarhet och entreprenadjuridik är det också mycket positivt.

För att kunna axla denna roll bör du ha eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver behärska svenska flytande, i både tal och skrift, och är även trygg i att använda engelska.

Som ledare står du för ett modernt och förtroendeingivande ledarskap. Du är kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer med kunder, kollegor och övriga samarbetspartners. Du driver och drivs av utveckling, i kombination med en god affärsmässig förståelse. Du är helt enkelt en nyfiken och förändringsbenägen ledare som brinner för att få ditt team att blomstra.

Vad vi erbjuder
Du välkomnas till en inkluderande och hybrid arbetsmiljö, med stora möjligheter att styra din egen arbetstid. Som anställd av Svensk Byggtjänst får du mycket goda förmåner, drygt 100 kollegor och ett arbete med ett viktigt syfte: att forma en hållbar samhällsbyggnadssektor.

Om oss
Svensk Byggtjänst ägs av landets ledande organisationer inom samhällsbyggnad. Sedan 1934 har vi samlat in, validerat, strukturerat och tillgängliggjort den kunskap som branschen behöver. I dag har vi ett tydligt uppdrag från våra ägare: att främja ett hållbart samhällsbyggande i dag och för kommande generationer. Ett arbete där vi kontinuerligt utvecklar produkter och tjänster för största möjliga branschnytta.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 oktober 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Har du frågor? Välkommen att kontakta vår HR Business Partner Therese Lewenstedt på Therese.Lewenstedt@byggtjanst.se, eller Christian Sterner (affärsområdeschef för Teknik) på Christian.Sterner@byggtjanst.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Byggtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 16 oktober 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Projektledare VA

Projektledare VA

20 december 2024

20 december 2024