Produktchef Biltillbehör

Produktchef Biltillbehör

Arbetsbeskrivning

Biltema Nordic Services AB har tre Affärsområden avseende Produkt. Affärsområde ”Produkt Bil” söker nu ytterligare en Produktchef.


Om tjänsten
Rollen som produktchef innebär att du har det övergripande ansvaret för att driva och säkra utvecklingen av Biltemas produkter inom produktområdet Biltillbehör. Området innefattar både exteriöra och interiöra tillbehör. Det interiöra sortimentet innehåller produktgrupper såsom bilbarnstolar, bilmattor, bilklädsel och solfilm. Den exteriöra delen av ansvarsområdet omfattar bland annat lastsäkringsutrustning, takräcken/takboxar, lastramper och släpvagnstillbehör.
Du kommer i tjänsten följa upp sortimentets utveckling genom hela produktlivscykeln. Du ansvarar för att säkerställa konkurrenskraftiga priser och sortiment. Vidare kommer ditt ansvar vara att verifiera produkterna mot uppsatta kvalitetsmål samt att säkerställa att de uppfyller lagar och säkerhetsföreskrifter.
Du kommer att fungera som Biltemas produktexpert inom ditt område, där du ansvarar för att driva hela produktutvecklingsprocessen från tillverkning till färdig produkt. Ett par gånger per år besöker du mässor i Europa och Asien för att få uppslag och idéer kring nya produkter och trender. I din roll kommer du även ha täta kontakter med olika interna funktioner såsom försäljning, quality/compliance, förpackningsdesigner, fotografer och eftermarknadavdelning.
Personalansvar ingår ej i rollen som Produktchef.
 
Kvalifikationer
För att klara rollen är det ett krav att du har kunskap och erfarenhet från produktområdet eller att du arbetat med biltillbehör på annat relevant sätt. Erfarenhet av produktframtagning är meriterande, men inget krav.
Du har förståelse för vad som är kommersiellt gångbart, och du är väl insatt och orienterad i produktområdet och vad som ligger i tiden. Fritidsintressen inom området är meriterande.
Du har ett strategiskt förhållningssätt att ta dig an uppgifterna, har stor kunskap inom teknik och är mån att hålla dig uppdaterad på vad som sker på marknaden. I tjänsten kommer du att ha täta kontakter med inköpsledet, vilket kräver goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Du har dessutom en god datorvana och behärskar Office paketet.
Som person har du en stark drivkraft förändra och förbättra, att ta ansvar och har förmåga att driva många projekt samtidigt. Du är kommunikativ, lyhörd och duktig på att samarbeta, samtidigt som du kan arbeta självständigt för att nå uppsatta mål.
Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BILTEMA NORDIC SERVICES AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Postadress

Garnisonsg. 26, 2 tr
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


25 november 2024

21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024