OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nigab är en av de större leverantörerna av vin och sprit till den svenska marknaden samt inom nordisk Duty Free/Travel Retail och har under mer än 30 år levererat alkoholhaltiga drycker till Systembolaget, båtar - flyg och till de flesta restauranger i Sverige, från sobra finkrogar till trendiga barer och till vinintresserade privatkunder från Ystad till Haparanda. För kund räknings söker vi nu en Brand Manager!
Din roll
För denna tillsättning sköter vi på Clevry rekryteringsprocessen och därefter blir du direktanställd hos vår kund Nigab.
I rollen som Brand Manager kommer du ingå i Nigabs spritteam och arbeta med en av deras större varumärkesportföljer. Du kommer att ansvara för att ta fram och se till att marknadsplaner och aktivitetsplaner genomförs i nära samarbete med leverantören. Du följer löpande upp marknad- och försäljningsdata och tillsammans med försäljningschefen skapar du engagerande kampanjer för deras säljteam. Du har även ansvar för volym- och marknadsbudgetar.
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat och drivet team och rapporterat till ställföreträdande Spirit Director, som direktrapporterande har du en Brand Activation Manager engagerad i detta uppdrag. Du arbetar dagligen internt med Nigabs säljteam, digitala team och logistikteam samt är del av det nordiska marknadsgruppen. I rollen finns det goda utvecklingsmöjligheter att med tiden få ökat ansvar, ta dig an nya utmaningar och bli en framtida ledare på Nigab.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ta fram och genom föra marknadsplaner
- Skapa tillväxt för uppdrag
- Samarbeta med övriga funktioner
- Idka affärsutveckling
Kontor: Solna
Start: enligt ök.
Arbetstid: 8-17
Din profil
Vi söker dig som har en relevant kandidatexamen gärna inom marknadsföring eller liknande. Vi ser att du har 5 års erfarenhet som Brand Manager/Produktchef inom FMCG (Fast Moving Consumer Goods) och har god vana av att arbeta med internationella kontakter. Du har erfarenhet av att ta fram och analysera data samt har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel och PowerPoint. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat med alkoholdrycker och har god förståelse för vilka regulationer det innebär samt gärna erfarenhet av arbete med systembolaget.
Som person har du en stark analytisk förmåga och kommersiellt tankesätt med god affärsförståelse. Du är prestigelös, flexibel och handlingskraftig samt lösningsorienterad i ditt tillvägagångssätt. Du är en duktig projektledare med god förmåga att organisera, planering och prioritera. Du är arbetar proaktivt och självständigt samt är en god team-spelare. Vidare har du lätt för att skapa nya kontaktytor och samarbeta med olika funktioner.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)