OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gunnebo Gateway är i en mycket spännande fas med en offensiv tillväxtplan och många nya idéer som just nu implementeras i företaget. Under 2016 tog vi hem största affären i bolagets historia och det banar väg för fler. Vill du vara med och bygga nya Gunnebo Gateway, vill du vara med och bygga upp nästa generations sortiment inom butikssäkerhetslösningar för detaljhandeln? Då vill vi att du läser vidare och skickar in din ansökan!
Om företaget
Gunnebo Gateway AB är ett helägt dotterbolag inom Gunnebokoncernen som utvecklar, tillverkar och säljer larmsystem till detaljhandeln. Gunnebo Gateway säljer via direkta försäljningskanaler eller distributörspartners till ett 70-tal länder runt om i världen. Gunnebokoncernen är världsledande inom säkerhetsprodukter, kontanthantering, kassaskåp och valvrum, entrésäkerhet och elektroniska säkerhetssystem för banker. Gunnebos erbjudande riktar sig mot sex huvudsakliga kundsegment; bank, detaljhandel, värdetransportörer, offentliga och kommersiella byggnader, kollektivtrafik, industriella byggnader och andra platser med krav på hög säkerhet. Gunnebo-koncernen har säljföretag i 33 länder i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien/Stillahavsområdet och Amerika samt distributörer på ytterligare 100 marknader. Företaget sysselsätter 5 600 anställda och har en årsomsättning på 610 miljoner euro.
Gunnebo Gateway i Motala har ca 40 anställda.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Produktchef verkar du i gränssnittet mellan marknad, produktutveckling och våra leverantörer. Din uppgift är att säkerställa att produktportföljen är uppdaterad utifrån kundens behov och marknadens villkor och att rätt kvalitet och funktion upprätthålls. Rollen är bred och kräver mycket samarbete såväl internt som externt.
Du kommer att fokusera på utveckling av nytt produktsortiment och försäljning. Vidare ansvarar du tillsammans med våra säljare för att bygga upp nya affärer utifrån vår existerande kundportfölj samt generell affärsutveckling inom Consumables & Traded Products. Du kommer också ansvara för leverantörskontakter utomlands och i Sverige samt sortimentsutveckling, leverans och support inom produktområdet.
Teamet du ingår i består av 7 personer och du rapporterar till vVD. Rollen innebär resor såväl nationellt som internationellt ca 30-40 dagar per år.
Din profil
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll som gett dig erfarenheter av såväl strategiskt som operativt arbete. Du har ett tekniskt intresse och ett brinnande intresse för affärer och produktutveckling. Då rollen är ny i bolaget ser vi gärna att du lockas av att få vara med att bygga funktionen från grunden.
För att lyckas och trivas i rollen krävs att du är öppen och gillar sociala situationer. Du är en god relationsbyggare som värdesätter långsiktighet. Du har både en diplomatisk och en kravställande förmåga och en stark integritet. Rollen är fri och kräver självständighet och stor initiativförmåga. Med tanke den fas bolaget är i tror vi att en entreprenöriell personlighet passar oss väl och vi ser gärna att du bidrar med din erfarenhet till vårt team!
Vi erbjuder dig en roll du själv är med att utforma i en koncern som utöver det, erbjuder stora utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till Gunnebo Gateway!
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Gunnebo Gateway med Industrikompetens & Skill
Ansök idag!
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lena Johansson 0708-52 32 36, lena.johansson@skill.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23