OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på fler än 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år.
Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.
Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med ansvar för produktutveckling, grafisk produktion och administrativ service åt Biltema varuhusen.
Om tjänsten
I soritmentet för Personlig Skyddsutrustning ingår produktgrupper såsom arbetskläder, hörselskydd, andningsskydd, skyddsglasögon, arbetsskor, stövlar, fallskydd, handskar etc.
Som produktchef för Personlig Skyddsutrustning sätter du den strategiska inriktningen för sortimentet och sedan är huvuduppgiften att operativt utveckla det sortiment och de produkter som finns i den strategiska planen. Här ingår också ansvar för att uppfylla fastsällda krav på bland annat CE-märkning, standarder och andra regelverk samt att produkterna certifieras och testas.
Produktchefen är den som ansvarar för att sortiment och produkter som tas fram uppfyller krav på produktdesign och tekniska specifikationer.
Du kommer även att fungera som Biltemas produktexpert inom ditt område till vår personal i butikerna. Ett par gånger per år besöker du mässor i Europa och Asien för att få uppslag och idéer kring nya produkter och trender.
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du är en noggrann person med ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du bör ha en god branschkunskap, gedigen teknisk kompetens inom nämnda produktgrupper och du har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du är kunnig i materialfrågor samt mycket noggrann när du jobbar med specifikationer, tekniska beskrivningar och certifieringar.
En stor del av våra producenter finns i Asien, vilket innebär att en viktig del i arbetet är att kunna samarbeta och kommunicera med människor från olika kulturer och med olika bakgrund. Det ställer också krav på att du är bra på att kommunicera, både på engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från textilbranschen och tidigare jobbat med produktframtagning. Du bör vara väl insatt och orienterad i produktområdet och vad som ligger i tiden, samt ha intresse för sortimentet. Det är meriterande om du har erfarenhet av internationell handel och har du tidigare jobbat i AXAPTA är det ett plus.
Som person tycker du om att förändra och förbättra, har stark drivkraft, tar ansvar och är bra på att samarbeta.
Givetvis delar du Biltemas värderingar, enkelhet, sparsamhet, handlingskraft, ordning och reda samt flexibilitet.
Arbetsplats/placering: Helsingborg
Anställningsform: Tillsvidareanställning/heltid
Har du frågor kring tjänsten kontakta:Erik Lundgren 010-490 15 55
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.
Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.