OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KW Parts AB grundades 1975 och är idag Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Företaget, som ingår i Klintberg & Way Group AB och är en del av Hedin Group AB , har idag 50 anställda och huvudkontor i Kista, Stockholm.
KW Parts befinner sig i en mycket spännande tillväxtfas då man för närvarande satsar stort inom B2C, e-commerce och digitalisering. Inom kort kommer också konsumentförsäljning över hela Europa att lanseras under två nya spännande varumärken. Läs gärna mer om oss på (http://www.kwparts.com) www.kwparts.com (http://www.kwparts.com).
Dina arbetsuppgifter
Hos KW Parts är vår ambition att vara den bästa distributören av reservdelar och tillbehör till amerikanska fordon i Europa. Detta ställer höga krav på så väl sortiment, kvalitet som kundservice och vi jobbar kontinuerligt för att förbättra och utveckla vårt eftermarknads- och reservdelserbjudande för att ta oss till nya nivåer.
En väsentlig del i vårt arbete hänger på att vi erbjuder det bästa sortimentet till rätt pris inklusive snabba leveranser. Som produktchef blir du en viktig del i detta arbete och en avgörande faktor för vår fortsatta tillväxt och framgång. I rollen har du fullt sortimentsansvar, där du kontinuerligt jobbar för ökande försäljning och god lönsamhet inom ditt produktsegment. Det innebär att du arbetar med allt från sortimentsutveckling, leverantörskontakter, produkt-, marknads- och konkurrensanalyser, prissättning och artikelvård till att följa upp och analysera försäljningsresultat för att planera både eventuella åtgärder och framtida försäljning. Med din expertis och erfarenhet från fordonsbranschen identifierar du utmaningarna i reservdelsaffären och hittar nya vägar och möjligheter för att öka vår försäljning. Du har många kontaktytor och jobbar i nära samarbete med både inköp och marknadsavdelningen, som bistår dig vid t.ex. kampanjutformning och marknadsföring.
Vi genomgår nu en spännande förändringsresa där vi breddar vår service, skapar nya smidiga leveransmöjligheter, utökar vår målgrupp och driver en än mer proaktiv och konkurrensstark reservdelsförsäljning. Din insats spelar både en viktig samt självklar roll i detta och ditt bidrag kommer direkt att påverka våra resultat. Därför är din roll hos oss både uppskattad och högt värderad.
I denna tjänst kommer du att ingå i vår produktavdelning, där du jobbar tillsammans med tre produktchefskollegor på vårt fina kontor i Kista och du rapporterar till vår COO.
Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet från fordonsbranschen och servicemarknadsaffären i roller som innefattat kommersiellt och analytiskt arbete med reservdelar eller tillbehör. Vidare är du en van dator- och systemanvändare och har goda kunskaper i MS Excel. Eftersom vi jobbar för en europeisk marknad och rollen innefattar många kontakter både inom och utanför Sverige behärskar du både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Som person är du kommersiell samt analytisk och trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du trivs också i en föränderlig miljö där du får utrymme för proaktivitet och du är bra på att prioritera din tid och din insats. Rollen innefattar många kontaktytor och här kommer din kommunikativa ådra väl till pass. Delar du dessutom vårt starka intresse för fordonsbranschen så har vi rätt roll för dig!
Vi erbjuder
KW Parts ägs av Hedin Group AB och hos oss finner du en stark och väletablerad aktör på den europeiska fordonsmarknaden med ett komplett, konkurrenskraftigt och aktuellt sortiment samt ett omfattande samarbetsnätverk och branschledande servicepartners. Hos oss finner du allt du behöver för att kunna utveckla din produktchefsroll framgångsrikt och du kommer att få lära dig mycket. Du kommer in i en tid av framåtanda, nytänkande och förändring, där du får vara med och påverka både affären och din roll. Hos oss blir du en viktig spelare i morgondagens reservdelsaffär och din insats kommer både att synas och göra skillnad.
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller av Marcus Sölvin på 070 074 59 18.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Günay Zelic
Marcus Sölvin
0700745918
Günay Zelic
0762622688
Catrin Fjellström
0700744018