OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blomsterlandet är ett värderingsstyrt bolag som har påbörjat en stor förändringsresa och som tillsammans med sina medarbetare vill fortsätta utveckla företaget för framtiden! Blomsterlandet driver 64 fysiska butiker från Luleå i norr till Malmö i söder, samt även e-handel.
Nu söker vi dig som vill vara med på denna spännande resa och är redo att axla en helt nyinrättad roll som Produktchef för ”First & Last Buy” där placeringsort kan vara på huvudkontoret i Mölnlycke eller i Helsingborg.
Välkommen att skicka in din ansökan så snart du kan, då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 28 november.
Om tjänsten
Avdelningen Sortiment & Inköp är en supportorganisation som stöttar och hjälper butikerna att utvecklas och även utvecklar sortiment och strategier. Ledord är affärsmässighet, nytänkande, engagerade och kunniga.
Som Produktchef och ansvarig för konceptet ”First & Last buy” kommer du ingå som en i teamet i bolagets Inköpsorganisation och rapporterar direkt till Inköpschefen. Du erbjuds en utvecklande roll där dina främsta uppgifter är att utveckla sortimentet och innehållet i de varugruppskategorier du ansvarar för mot B2C. Du blir en av 6 Produktchefer och kommer ha mycket kontakt med både kollegor i butikerna och på supportkontoret samt leverantörer.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Detta är en bred roll där vi snarare söker dig som är en generalist än en specialist och där du kommer jobba med att utveckla sortimentet och innehållet inom ”First & Last Buy”. Du följer upp försäljning, marginaler och beställningspunkter samt lägger order till leverantör.
Vem är du?
Du har jobbat inom retail i minst 5 år gärna med försäljning, antingen som KAM eller försäljningschef. Det är meriterande om du kommer från FMCG och jobbat nära en inköpsorganisation. Du har jobbat i en organisation med mycket kundflöden och har kunskap om vad olika produkter kan tillföra. Du är intresserad av att hålla dig ajour gällande marknadstrender och ser nya affärsmöjligheter. Du har ett ekonomiskt intresse och gillar att räkna.
Initialt kommer du inte ha personalansvar, men viktigt att du har med dig ledaregenskaper samt är:
• Ödmjuk och kommunikativ
• Driven och engagerad
• Teamplayer, vill vara en del i ett team och tillsammans nå gemensamma mål
Om verksamheten
Blomsterlandet erbjuder växter för hem och trädgård samt interiörprodukter och trädgårdstillbehör, det är en sk garden center-kedja som kombinerar det stora kedjeföretagets styrka med den lokala butikens personliga engagemang. Det första Blomsterlandet startade 1989 i Jönköping och idag finns 64 fysiska butiker från Luleå i norr till Malmö i söder, samt även e-handel. Blomsterlandet drivs sedan 2004 av Stena sfären som är ett helägt dotterbolag inom Stena Adactum. Verksamheten har ca 900 anställda och omsätter ca 1,5 mdr kr. Supportkontoret finns i Mölnlycke och centrallager i Helsingborg. Blomsterlandet har inlett ett långsiktigt arbete för att säkerställa att alla led i produktionskedjan strävar efter ständig förbättring och ett tydligt ansvarstagande som ska leda till att produkterna lever upp till de hållbarhetskrav man ställer för etik, arbetsförhållanden, sociala villkor och miljöpåverkan.
I denna rekrytering samarbetar Blomsterlandet med Poolia vid frågor kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick, sofia.obstfelder-garellick@poolia.se. Tjänsten är på heltid med direktanställning hos Blomsterlandet där placeringen kan vara i Mölnlycke eller Helsingborg.
Urval sker löpande, ansök därför redan i dag, varmt välkommen med din ansökan.