Produktchef till Carepa

Produktchef till Carepa

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Nu stärker vi teamet och söker ytterligare en Produktchef till Carepa. Som Produktchef hos Carepa ansvarar du för några av företagets koncept. Du arbetar med sortimentet i kategorin från ”ax till limpa”, där du kommer ansvara för att hitta, utveckla och förhandla sortimentet i dina kategorier. Fokus ligger på tillväxt och lönsamhet.
Carepa är det personliga företaget. Därför är det viktigt för oss att du är en naturlig, glad lagspelare som kan bidra med positiv energi till gruppen och företaget. Vi kommer att sätta stort värde på dina personliga egenskaper.

Sökord: Sortiment, kategori, inköp, inköpsansvarig, inköpschef, produktansvarig, produktchef, sortimentsansvarig, category manager, purchase


Om verksamheten
Carepa AB är en sammanslagning av två välkända företag, KM Pack i Helsingborg AB och Svenska Pappersgrossisten AB. Tillsammans omsätter bolaget ca 220 mkr och vi är 50 anställda. Carepa satsar på ett smart utbud av förbrukningsmaterial från välrenommerade varumärken och spännande utmanare till branscher som Hotell & Restaurang, Städ, Kontor, Odlare och Dagligvaruhandeln. Carepa befinner sig i en stark tillväxtfas och gjorde 2018 en storsatsning för framtiden genom att anställa över 20 nya medarbetare, byta e-handels-och affärssystem och nya investeringar på lagret. Vi har vårt huvudkontor i Skåne, mellan Helsingborg och Ängelholm och drivs utifrån moderna kontors- och logistik lokaler.

Mer om tjänsten
• Ansvar för leverantörer. Förhandling och upprättande av avtal.
• Ständig utveckling och optimering av sortimentsområdet.
• Ansvara för sortimentsområdets lönsamhet.
• Tillsammans med säljorganisationen definiera och styra mot utvalt sortiment.
• Ansvara för och samordna produktutbildning till organisationen.
• Ansvara och tillsammans med säljledningen och leverantörerna arbeta fram kampanjer och säljredskap samt arbeta med uppföljning.
• Ansvara för presentationen av sortimentet i webbutik och kataloger.

Din profil
Vi tror att du har följande egenskaper / kvalifikationer:
• Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköp och sortimentsutveckling.
• Ung eller gammal spelar mindre roll, men du måste vara marknadsorienterad, affärsmässig och har god förhandlingsvana.
• Stor förståelse för försäljning inom B2B.
• Du har god förståelse av hela processen, från slutkund till leverantör.
• Du förstår vikten av att knyta långsiktiga relationer.
• Du är utåtriktad och kommunikativ.
• Du har god planeringsförmåga och ordningssinne.
• Du är även en stjärna både administrativt och i Excel

Har du erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV (Navision) är det meriterande, men inget krav. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift. Tjänsten är en anställning direkt hos Carepa och placering för tjänsten är på Carepas huvudkontor i ”E-City” mellan Helsingborg och Ängelholm.


Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


20 november 2024

24 november 2024

22 november 2024

22 november 2024