OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SGDS Gruppen där bland annat Dahl och Optimera ingår är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. På SGDS Gruppen drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Vi söker nu nästa produktchef för kategori kyla.
Din roll
I rollen som Produktchef har du det övergripande ansvaret över kategorin. Du ansvarar för att affärsutveckla och utveckla sortimentet i enlighet med kundernas behov. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Tjänsten innebär samarbete med flera kontaktytor internt och externt.
I rollen som produktchef kommer du att rapportera till Kategorigruppchefen för division Dahl. Du ingår i ett team med sex andra produktchefer (Dahls övriga produktkategorier) och teamet inom kyla består av ungefär 25 personer. Du supportar även till viss del Dahls övriga säljorganisation på ca 700 personer.
Du arbetar tätt med Dahls säljorganisation och ansvarar för affärsutveckling och säljstyrning. Du arbetar även nära produktkoordinator som har det administrativa ansvaret för exempelvis produktinformation. Vidare förekommer kontakt med bland annat operativt inköp, logistik och affärsområdeschef. Tjänsten är förlagd till Dahls huvudkontor på Bryggerivägen i Bromma. Tjänsten kräver resande inom och utanför Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvarig för alla leverantörsavtal - prissättning, sortimentsval, underhålla sortimentet och ha koll på marknadstrender
- Ansvarig för marknadsplanen
- Ta fram och förankra affärsstrategier
- Ge stöd till säljavdelningen
- Ansvara för kategorins tillväxt och lönsamhet
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kylbranschen och har god förståelse för produkterna. Du har tidigare arbetat med sortimentsarbete och har goda kunskaper i Excel. Vi ser att du tidigare arbetat med att hantera stora datamängder och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av Salesforce.
Som person ser v i att du är samarbetsvillig, analytisk och noggrann. Du är driven och ser till att få saker på sin plats. Du är prestigelös och serviceminded.
Varför arbeta hos SGDS-Gruppen?
De erbjuder en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. På SGDS-Gruppen vill man att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. De har en stark tro på att deras medarbetare är avgörande i bolagets framgång och de är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär inom företaget.
Några av förmånerna är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatt i butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.
SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan - det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46704629320. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)