OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kockens AB är en av Sveriges ledande leverantörer av torra kryddor. Fabrik och kontor ligger i Fjälkinge, 1 mil öster om Kristianstad. Kockens firar över 100 år som varumärke och innovatör på den svenska kryddmarknaden. Utöver kryddor säljer vi också potatismjöl, glutenfria mjölmixer under varumärket Lailas och italienska desserter.
Kockens AB har dessutom en omfattande försäljning av produkter under kedjornas och grossisternas varumärken, EMV.
Kockens AB omsätter 250 MSEK och ingår i koncernen Sveriges Stärkelseproducenter, vars medlemmar består av ca 800 potatisodlare i sydöstra Sverige.
Jobbar du som produktkoordinator, projektledare eller liknande idag och är redo för nästa steg? Nu har du chansen att ta en nyckelroll som produktchef hos oss!
Som produktchef äger du det operativa ansvaret för tilldelat sortiment och tillsammans med Key Account Manager och Affärsområdeschef skapas lönsamma affärer och hög kundnöjdhet för såväl befintliga som nya kunder i Sverige och övriga Norden.
I ansvaret ingår att fullt ut genomföra överenskomna kund-/produktprojekt, såväl internt som externt, och du driver och utvecklar ditt ansvarsområde i enlighet med företagets övergripande mål parallellt med kundernas önskemål. Dina kontaktytor sträcker sig över alla våra interna avdelningar, hela vägen ut till kund.
Du verkar aktivt för att optimera såväl produkterna till våra kunder som våra interna förutsättningar.
Arbetsuppgifter
Fokus för produktchefen är projekt och affärer relaterade till handelns egna varumärken.
Produktchefen startar upp och driver sina projekt hela vägen i mål. Det innebär att du aktivt medverkar till utveckling av kundernas sortiment och etablerar nya artiklar i vårt affärssystem. Du skapar och analyserar kalkylunderlag för offerter, samtidigt som du aktivt arbetar med den interna lönsamheten på dina produkter.
Rollen som produktchef medför många interna kontakter med till exempel produktutvecklare, inköp, kvalitet och produktion, varpå en god förståelse och stort intresse för olika steg inom företaget krävs.
Kvalifikationer
I första hand söker vi dig som har erfaren av att arbeta med sortiment-/produktprojekt. Vi ser det som meriterande om det är från livsmedelsindustrin. Du trivs med att driva projekt och har en god administrativ förmåga och sätter dig snabbt in i nya affärssystem.
Som person har du en mycket god organisationsförmåga och ett stort ordningssinne. Du gillar och har förmågan att hantera flera frågeställningar samtidigt. Du trivs med att interagera med många olika personer med ett stort fokus på våra kunders behov. Du känner ett starkt engagemang för att arbetet blir gjort, och har därmed god förmåga att under eget ansvar strukturera din tid och dina arbetsuppgifter.
Arbetet kräver goda kunskaper i både svenska och engelska.
Lämplig utbildning är kandidatexamen i företagsekonomi, service management, alternativt marknadsekonom från IHM eller gastronomiutbildning.
Vad kan Kockens erbjuda dig?
Vi erbjuder en betydelsefull roll inom en organisation där miljön präglas av tillväxt, nära till beslut och stort kundfokus!
Sök tjänsten redan nu!
I den här rekryteringen samarbetar Kockens med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Svensson, Experis, 044- 20 38 71, linda.svensson@se.experis.com.
Välkommen med din ansökan snarast då vi jobbar med löpande urval.
Vi ser fram emot att höra från dig!