OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Du är ansvarig för att vidareutveckla en produkt som möjliggör stark tillväxt i Europa genom att säkerställa en fantastisk användarupplevelse och fokusera på att lösa kundens behov.
Du jobbar nära utvecklarna och CTO för att säkerställa god kommunikation och samarbete mellan produkt- och tech-teamen.
Du deltar även i prioriteringen av utvecklingsfokus dvs att bygga och utveckla en produkt som löser kundbehov och stödjer tillväxt både av det gäller de som hyr och de som hyr ut på ett lönsamt sätt.
Formulera en tydlig och ambitiös produktvision och härleda en produktstrategi baserad på denna för att skapa samsyn och tydliga mål inom bolaget.
Etablera en effektiv och agil kundserviceprocess för att säkerställa ett regelbundet flöde av kundinsikter, vilket hjälper oss att fokusera på att lösa rätt problem.
Skapa ett tydligt och kraftfull underlag av data tillsammans med BI-analytikern för att förbättra beslutsfattandet.
Leda produktteamet och säkerställa att vi löser rätt problem på ett sätt som hjälper verksamheten och användaren.
Som en del av ledningsgruppen är du ansvarig för att aktivt forma företagets strategi och kultur.
Efterfrågad erfarenhet
Minst 6 års erfarenhet av produktledning och utveckling av B2C-inriktad e-handels- alternativt SaaS -tjänster med mer än 10 000 köpande kunder/användare.
Erfarenhet av att skapa och driva effektiva produktutvecklingsprocesser med fokus på resultat.
Erfarenhet av att arbeta och lyckas i en datadriven kultur där inte den högsta rösten utan det bästa argumentet avgör.
Minst 4 års erfarenhet av att leda och utveckla team och medarbetar samt att skapa kommersiell framgång.
Efterfrågade egenskaper
Problemlösare: Oavsett vad problemet är, hittar du en lösning. Du är initiativrik och handlingskraftig samt är strukturerad samt kan hantera stress, driva flera projekt parallellt och prioritera kontinuerligt.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter, kan kommunicera effektivt, både skriftligt och muntligt på såväl svenska som engelska. Du dokumenterar tydligt och grundligt. Dina kollegor vet vad du förväntar dig av dem.
Vi erbjuder
Möjlighet att forma ett snabbväxande internationellt tech-startup och bli en del av MyCampers framgångssaga.
Möjlighet att bygga ditt eget team.
Leda ett team med 2 direktrapporterande.
Regelbundna internationella teamträffar på en av våra olika kontor.
En platt organisation med ett motiverat, dynamiskt och ambitiöst team fördelat över tre platser (Uppsala Sverige, Basel Schweiz och Mostar Bosnien-Hercegovina).
Tjänsten är placerad på vårt Sverigekontor i moderna lokaler nära Resecentrum i centrala Uppsala med det finns goda möjligheter att jobba på distans periodvis.
Om du är intresserad, vänligen skicka ditt CV och ett personliga brev på engelska.
Under rekryteringsprocessen kommer du att få möjlighet att prata med rekryterare och om du går vidare träffa några av dina nya teammedlemmar och ställa alla frågor du vill. Du kommer även att få genomföra ett arbetsprov alternativt en praktisk övning kopplad till tjänsten