Produktdataingenjör till Serviceorganisationen

Produktdataingenjör till Serviceorganisationen

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Avdelningen Product Data Management har ansvar för uppdatering och förvaltning av produktdatainformation inom materialregistrering och kunddokumentation. Vi har även koordineringsansvar för produktdatagranskningen mellan Nysidan och Service.

Avdelningen arbetar med hela Service produktflotta samt med egna Serviceprodukter. Inom Service drivs många digitaliseringsinitiativ och gruppen är aktiv i ett flertal av dessa. Du kommer att ha många interna kontakter inom bl. a orderkonstruktion, inköp, logistik och finans. Även globala kontakter inom Siemenskoncernen förekommer.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Du ingår i en mindre arbetsgrupp som arbetar med Material Master Data i SAP.

- I rollen kommer du att skapa artiklar, dokument och Bom’ar i PLM2020 och i SAP, samt underhålla information under produktens livscykel
- Kontinuerligt jobba med förbättringar och optimering av materialregistreringsprocessen
- Utföra analyser av Material Data
- Delta i verksamhetsprojekt inom Serivce
- Ge support till organisationen i Material Master frågor
- Bidra med utbildningsinsatser för användare

Din profil

- Du har ingenjör bakgrund inom teknik alternativt ett stort teknikintresse/arbetsbakgrund inom teknik.
- Du har erfarenhet från SAP affärssystem och PLM2020.
- Har goda kunskaper i Microsoft Excel.
- God förmåga att utrycka dig i såväl engelska som svenska i både tal och skrift är nödvändigt.

Du har en god organisationsförmåga, är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i team. Tjänsten kräver många kontakter med många avdelningar både inom Service och Nysidan. Som person är du självständig, ansvarsfull och tar egna initiativ.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Logistisk Projektledare

Logistisk Projektledare

3 oktober 2024

Supply Chain Manager till BAE Systems Bofors

Supply Chain Manager till BAE Systems Bofors

26 augusti 2024