OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Norwesco AB är ett svenskt företag som tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av elektroniskt installationsmaterial för elektronik och byggbranschen och har lång erfarenhet som leverantör. Norwesco startade 1939 och är en del av Lagercrantz Group.
Läs mer här! (https://www.norwesco.se/sv/om-oss/)
Din roll
Som Produktingenjör på Norwesco arbetar du med teknik och produktutveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med leverantörer och kollegor för att hitta nya tekniska lösningar. Du leder och driver produktutvecklingen tillsammans med Norwesco teamet är du en viktig del i företagets fortsatta tillväxtresa.
Inom produktutveckling tar du och teamet fram produkter eller gör ändringar på befintliga produkter i samråd med externa konsulter som anpassar produktionshjälpmedel. Du kommer att ha kontakt med underleverantörer, verktygsmakare och certifieringsinstitut. Du kommer även att bevaka löpande certifieringar, standarder och miljöföreskrifter samt teknikbevakning inom viktiga områden för företagets produktutveckling. Du kommer också att arbeta med materialutveckling och miljödeklarationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Produkt och produktionsutveckling
- Optimera produktionsmöjligheter
- Produktcertifiering, underhålla produktcertifikat
- Produkt/materialkontroller
Din profil
Som produktingenjör är det viktigt med kunskaper i teknik, mekanik samt materialkunskaper. Vi ser att du har en teknisk gymnasieutbildning, det är meriterande med med teknisk högskoleutbildning.
Du har goda kunskaper i CAD och Office samt har arbetat inom ett liknande område i 2-3 år, arbetslivserfarenhet värderas högt. För rollen krävs goda kunskaper i engelska och svenska.
Som person ser vi att du är kommunikativ i tal och skrift. Du är noggrann och strukturerad samt bekväm med att arbeta självständigt och att fatta beslut. Du är målinriktad och kreativ i jakten på nya lösningar!
Detta är en direktrekrytering till Norwesco där vi på Clevry sköter rekryteringsprocessen.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)