Produktion och inköps koordinator - Tretorn, Helsingborg

Produktion och inköps koordinator - Tretorn, Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Tretorn söker Produktion- och inköpskoordinator, Helsingborg

Vi på Tretorn söker en Produktions- och inköpskoordinator som skall fungera som en länk mellan design/inköp och våra producenter främst inom kategorierna Outerwear, Bags samt Accessories. Produktionen sker framförallt i Asien och kontoret är beläget i Helsingborg där all design, produktutveckling och sourcing sker.
I denna roll kommer du att ha löpande kontakt med leverantörer för att säkerställa information om produkter, material och inköpsorders. Arbetsspråket är engelska.
Vi söker dig som har en textilutbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet förvärvat på annat sätt.

Arbetsuppgifter/ansvarsområden:
* Utskick av instruktioner till våra leverantörer
* Samla in, sammanställa, registrera samt uppdatera inköpspriser
* Sourcing av material och tillbehör
* Beställning och bevakning av förstaprover, säljprover och pre-produktion prover
* Kommentering av prover och återkoppling till leverantörerna
* Kvalitetskontroll av inlevererade varor
* Test av material, tvätt-test av prover etc.
* Kommunikation med leverantörer angående claims
* Vara kontaktperson för frågor gällande vårt PLM-program

Kvalifikationer:
* Du är strukturerad, noggrann och analytisk.
* Du är driven, social och positiv som person.
* Du kan tala och skriva engelska obehindrat.
* Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköp och olika tillhörande inköpsprocesser.
* Erfarenhet av PLM systemet Yunique, affärssystemet M3 samt goda kunskaper i Officepaketet är meriterande.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett anrikt företag som Tretorn som dessutom är i ett expansivt skede med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i arbetet.
Tretorn är en kul och fartfylld arbetsplats i en spännande utvecklingsfas. Vårt Produktteam är ett litet gäng som jobbar tajt tillsammans, vi är snabbfotade och prestigelösa och tar tag i där det behövs, oavsett roll.

Anställningsvillkor
Titel: Produktion- och inköpskoordinator
Anställningstyp: Tillsvidare
Anställningstid: Heltid
Löneform: Fast
Placering: Helsingborg
Start: Omgående, enligt överenskommelse

I denna rekrytering samarbetar vi tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Såsser, stina.sasser@retailknowledge.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Retail Knowledge har rekryterat talanger till detaljhandeln sedan 2002.
Välkommen in med din ansökan!

Om företaget:
Tretorn was founded in Helsingborg, Sweden in 1891, and has come a long way since. Today, you can find our brand in stores all over the world, but we remain committed to our living heritage. For us, this means proven expertise in creating products that can withstand Scandinavian weather without getting in the way of everyday life. It also means creating products that are stylish and worn equally by city-dwellers and nature-lovers. Ultimately, Tretorn is about celebrating both style and practicality.
In 1896, five years after the start we produced 1 million pairs of galoshes in Helsingborg and in 1900, we produced our first sneakers. Looking back we have pioneered the sneaker, the rubber boot and even the tennis ball for more than 120 years. We´ve been synonymous with the sport for the century. From our first rubber boots to the world´s first luxurious tennis sneakers.
We´re proud of our history and our legacy. From the rough weather that got us started in 1891 to the continued improvement and innovation that keeps us going, are we celebrating our living heritage. To our first 128 years – and evolving for many more years to come.

Kontaktpersoner på detta företaget

Madelene Färm

Emma Miljeteig

Louise Morell

Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene

Fredrik Weisten

Fredrik

Fredrik

Victoria

Gunilla Wånglin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Nybrogatan 7
None

Postadress

Nybrogatan 7
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024