OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lantmännens koncern är det Lantbruket som är hjärtat och som utgör vår kärnverksamhet. Med lantbruket som bas har vi byggt den breda affär som koncernen består av idag. Lantmännen har en unik värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord varje dag. Nu söker vi en produktionsadministratör till vår foderenhet, som ingår i Division Lantbruks produktionsavdelning. Foder finns fördelat på 7 anläggningar emellan Åhus & Umeå. Ser du dig själv som strukturerad och serviceinriktad? Är du redo för din nästa utmaning och vill ingå i ett lag som jobbar för en foderproduktion i Världsklass? Då är detta något för dig!
Det här kommer du att göra
Tjänsten som produktionsadministratör innebär att du utför varierande administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom produktionsområdet. Du arbetar tillsammans med produktionschefen och teamet inom Foder Produktion. Du assisterar chefer i deras dagliga uppgifter, så som att ta fram underlag och bereda material för interna och externa möten. Vidare är du behjälplig inför myndighetsbesök, arbetsmiljöronder och revisioner. Du uppdaterar förekommande register och listor, samt finns tillgänglig på arbetsplatserna. Att vara delaktig och drivande i löpande kvalitets och förbättringsarbete är också en del av ditt dagliga arbete. Cheferna du assisterar har en geografisk spridning på de olika anläggningarna, vilket innebär mycket kontakt via telefon, dator samt förekommande resor. Du rapporterar till Produktionschef Foder.
Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år, med önskad start innan sommaren. Placeringsort är inte avgörande.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
-
Några års arbetslivserfarenhet
-
Vana av administrativt arbete och många kontaktytor
-
Vana av att arbeta i affärssystem och Officepaketet
-
Erfarenhet av producerande verksamhet är meriterande
Du är:
-
Driven och gillar att arbeta självständigt
-
Strukturerad och organiserad
-
Kommunikativ och serviceinriktad
Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi ger dig möjlighet att utvecklas i en tjänst med stort ansvar. Du blir en viktig del i vår produktion och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete med möjlighet att påverka. Vi ser också mångfald som en viktig fråga och vill att alla ska känna sig inkluderade. Let's reimagine your career!
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast den 23 maj 2021. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Peder Karlsson, Produktionschef Foder, på peder.karlsson@lantmannen.com eller 010-556 35 24.
Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.