Produktionsamordnare

Produktionsamordnare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en produktionssamordnare för anställning hos Celanese!

Arbetet sker på dagtid, måndag - fredag och på sikt kan det bli aktuellt att ingå i beredskapsteamet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter som produktionssamordnare är:
- Säkerställa att inkomna notifikationer för behov av ändringar eller fullständiga och prioriterade utifrån ett produktionsperspektiv.
- Ha en bra dialog med övriga kollegor då du är en viktig länk mellan underhåll och produktionen.
- Ansvara för att förbereda produktionsanläggning inför underhållsarbeten genom att samordna de arbeten som ska utföras.
- Ansvara för att ta fram rätt underlag till respektive arbeten i anläggningen så som instruktioner, arbetsbeskrivningar och processbrytningar.
- Supporta interna teamet vid felsökning av mer komplicerade problem i anläggningen.
- Processbryta och utfärda arbetstillstånd vid behov.


Om företaget
Celanese Production Sweden AB tillverkar vattenbaserade bindelmedel för färg-, lim-, pappers-, bygg-, textil- och nonwoven-industrin, designade för högteknologiska krav.
Företaget är beläget i Perstorp och har ca 80 anställda. Företaget ingår i den amerikanska kemikoncernen Celanese Corporation i Dallas, Texas.

Din profil
För att passa för denna roll krävs det att man är tekniskt intresserad och driven.
Då man är “spindel i nätet” så är det väldigt viktigt att kunna kommunicera och delegera uppgifter till övriga kollegor.
Kunna uttrycka dig obehindrat i svenska i tal ock skrift. Att kunna förstå och prata engelska är meriterande men inget krav.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem gärna i SAP. Eftersom arbetet innebär en del administration är det bra om du har kännedom om office programmen.
Du ska ha ett högt säkerhets- och kvalitetsmedvetande då arbetet är i en kemisk industri.
Du ska ha en god samarbetsförmåga för att kunna optimera ditt jobb i samarbete med de andra avdelningarna.
Vara tydlig i din kommunikation och vara noggrann i ditt arbete.
B-körkort och tillgång till bil kan underlätta även om det går att ta sig från tågstationen till arbetsplatsen.


Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikett Personalpartner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


Underhållsstrateg

13 november 2024

Underhållsingenjör

Underhållsingenjör

1 november 2024

Planerare /Beredare  LKAB Berg & Betong

Planerare /Beredare LKAB Berg & Betong

7 november 2024

Underhållsplanerare

Underhållsplanerare

31 oktober 2024