OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 20 års internationell erfarenhet är Teleperformance Nordic AB idag en av de ledande aktörerna på marknaden för Kundservice, Telemarketing och CRM - lösningar.Vi ingår i den internationella koncernen SR Teleperformance med säte i Paris.Koncernen har ca 75 000 medarbetare, 275 contact center representerat i 45 länder och är därmed världens största och mest vitt spridda callcenterföretaget idag.I Sverige har Teleperformance Nordic 750 anställda och tre kontor i Stockholm, Göteborg och Söderhamn.Denna tjänst är placerad på huvudkontoret på St:Eriksgatan i Stockholm.Teleperformacne arbetar på uppdrag av andra företag.Vi är nu i uppstartsfasen av ett nytt och spännande kundsreviceuppdrag med Boxer och söker därför en Affärsanalytiker.Som Affärsanalytiker på Teleperformance är du ansvarig analys av utfallsdata och för att agera proaktivt på dessa, uppmärksamma ev problem och brister, peka på förbättringsområden- arbeta aktivt som stöd för teamledare och programansvarig.Detta innebär bland annat att: -Ta fram rapporter och statisktik på uppdraget -Bygga verktyg för statistik, uppföljning och analys -Analysera försäljning, sjukfrånvaro, schemaläggning för att ge underlag eller för att föreslå förbättringar -Vecko-månads, kvartals-rapporter för internt och externt bruk -Lyfta fram de goda resultaten -Peka på trender, föreslå åtgärder och prioriteringar -Reagera på avvikelser och uppmärksamma ansvarig -Föreslå åtgärder som syftar till förbättrade resultat Tillsammans med Teamledarna, programansvarige samt övriga funktioner fokuserar du på att säkerställa att bedömningsunderlaget finns för att man i enlighet med definierade mål får ut tänkta resultat ur processerna så att både Teleperformance och kund blir nöjda.Du har en god erfarenhet av liknande arbetsuppgifterfrån företag inom samma bransch,samt flerårig erfarenhet av avancerat användande av Excel och djup kunskap av statistiska analyser.Du har någon form av adekvat akademisk utbildning, samt erfarenhet av likvärdigt arbete.Kanske har du arbetat som teamledare, projektledare eller liknande, med fokus och förkärlek för siffror och statistik.Du har goda kunskaper i engelska.Ditt arbete på Teleperformance kräver att du kan kravställa och driva, vidare bör du som person vara analytisk, intresserad och van med att agera på statistiskt underlag samt ha ett intresse för affärer. Vi erbjuder dig en spännande, utvecklande och krävande befattning i en växande bransch.Du kommer att få arbeta med ett "ungt" gäng och även om vi har ett etablerat arbetssätt ser vi gärna att du kommer med nya tankar och ideer samt är med och driver både projekten och företaget framåt.Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Mortensen
46702-452535
Tove Fröman