OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som är noggrann och har ett affärstänk och vill arbeta som produktionsassistent hos vår kund.Om kunden: Kunden är ett industridesignföretag.Företaget består av två delverksamheter, konsultation kring produktdesign samt en Production Managment del.De arbetar med design av ett brett spektrum av industri och konsumentprodukter och finns med under hela processen från ide till färdig produkt. Företaget arbetar i en internationell miljö med mycket samarbete främst i Kina och Europa och har ett stort kundfokus i arbetet.Då konkurrensen är hård, är det viktigt att företagets målsättning alltid är att öka mervärdet i både den kreativa och produktiva arbetsprocessen innan överlämning till kund. Det är tio personer som arbetar på kontoret i Stockholm.Merparten av de anställda är industridesigners, och samtliga anställda bidrar i ett eller annat sätt i produktutvecklingsprocessen. Arbetsuppgifter och omfattning: Du kommer att ersätta en av de två administrativa tjänsterna i företaget och dina arbetsuppgifter kommer att ligga inom flera områden, främst inom logistik, produktion, ekonomi och administration.Du kommer att vara en länk mellan fabrik och kund.Du kommer ha ett övergripande perspektiv och ansvar för att hålla koll på flera delar i produktionsprocessen.En viktig arbetsuppgift blir att sköta produktionsövervakning och att hålla kontakten med företagets leverantörer.Du erbjuds en bra möjlighet att lära dig hela processen från ide till färdig produkt.Omfattning: Deltid, ca 50-60% Skallkrav: 1.Du skall ha en utbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller industriell ekonomi.2.Du skall behärska engelska och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.Den största delen av kommunikationen i företaget sker på engelska.3.Det är av stor vikt att du är noggrann i ditt arbete. Meriterande krav: 1.Det är en merit om du har en teknisk bakgrund eller intresse för teknik/produktionsmetoder.2.Det är en merit om du har någon utlandserfarenhet, främst från Asien eftersom företaget arbetar i en internationell miljö och har kontinuerlig kontakt med bl.a. Kina. Övriga krav: Önskemål: Om du har en kinesisk bakgrund/erfarenhet är det meriterande. Personliga egenskaper: Som person är du noggrann och med sinne för detaljer.Då flera arbetsuppgifter kan ske samtidigt måste du kunna arbeta strukturerat och ha förmåga att hantera många bollar i luften.Du har ett affärstänk och är professionell i ditt arbete.Du får gärna visa sinne för initiativförmåga.Eftersom företaget arbetar i en tuff bransch med hård konkurrens är det viktigt att hålla en professionell nivå och det viktigt att du inser vikten av goda kund- och leverantörsrelationer.För rätt person finns det goda möjligheter att få fler arbetsuppgifter och utökat ansvar.Arbetstider och anställningsform: Ca 08:00-12:00. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Senast 2 maj Ansökan senast: 2009-04-14 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Malin Lööf, personalansvarig.Tel.