OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som Produktionsberedare kommer du till en början att få en grundlig introduktion om verksamheten, produkterna samt systemen man arbetar i. Du kommer att gå bredvid en erfaren kollega som kommer att stötta och lära upp dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är följande:
Registervård - här strukturerar du upp befintliga artiklar, uppdaterar samt underhåller dem. Kontakt med andra avdelningar förekommer.
Artikelupplägg - detta görs i systemet MFG-Pro, du kommer att få till dig artiklar som du sedan tar vidare och lägger in all basdata på, därefter lägger du in artikelinformationen i den lokala databasen och bygger upp strukturen för produkten, tills sist görs artikeln tillgänglig och du kommunicerar ut att det är färdigt så att nästa avdelning kan ta vid och ta ärendet vidare.
Avrop/inköp - här kan du få hjälpa till genom att avlasta kollegor med analyser, upplägg samt underhåll
Om företaget
Husqvarna Construction Products är en del av Husqvarna AB. Vi är ett världsledande företag inom byggnads- och stenindustrin. I vårt omfattande produktsortiment för byggnadsindustrin finns maskiner, diamantverktyg och alla tillbehör du kan behöva för kapning, sågning och borrning, samt för polering av golv. Sortimentet för stenindustrin består av ett brett utbud av diamantverktyg för stenbrott och stenbearbetningsverksamhet.
-Antal anställda: 2000.
-Tillverkning: i 9 fabriker runtom i världen.
-Försäljning: i mer än 70 länder.
Din profil
Lägst KY/YH utbildning mot produktion/logistik
Har förståelse/arbetat i något MPS-system
Goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och engelska i både tal & skrift
Som person är du analytisk, du är tekniskt orienterad och förstår produktion. Vidare är du en person med stort eget driv och du är stresstålig. Då arbetsuppgifterna varierar och många av artikeluppläggen sker i realtid krävs det att du är flexibel samt kommunikativ, då man kommunicerar regelbundet mellan avdelningarna.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: oktober
Placering: Jönköping
Lön: enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid, dagtid 07-16 (flex)
Omfattning: 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996